CCOO denuncia la inacció de Televida en la protecció de la salut de les seves treballadores i treballadors del centre de Barcelona

Casos de lipoatròfia semicircular a l’edifici del carrer Llacuna, 161

Les delegades i delegat de prevenció de CCOO a l’empresa de teleassistència Televida han denunciat en diferents reunions des de l’any 2014, tant a l’empresa com a les administracions públiques (Diputació de Barcelona i Ajuntament de Barcelona), l’exposició als factors de risc de les treballadores i treballadors del seu centre de Barcelona (c/ Llacuna, 161) ja que estan en un edifici que té el síndrome de l’edifici malalt.

Al 2014 es va produir el primer cas de lipoatròfia semicircular en una treballadora i des de llavors fins al gener del 2018 han aparegut 16 casos més de lipoatròfia semicircular i anular. L’empresa no va realitzar cap avaluació de riscos específica de camps electromagnètics, malgrat les reiterades sol·licituds de les delegades i delegat de prevenció de CCOO, des de l’agost del 2017 i fins a la data d’avui només s’han implementat algunes mesures preventives, que no han reduït el risc a l’exposició. De fet, han aparegut més casos i els que ja hi havien s’han mantingut o han empitjorat, però cap ha desaparegut.

Després de sol·licitar de manera reiterada mesures preventives efectives i que les lesions fossin considerades malaltia professional, des de CCOO es van posar denúncies a la Inspecció de Treball, que va requerir a l’empresa eliminar o disminuir el risc per als empleats, però sense que s’hagi obligat l’empresa a complir el requeriment ni penalitzant aquest incompliment. L’empresa només ha implementat parcialment el requeriment, sense que les mesures preses hagin estat eficients i hagin reduït les lesions ni les patologies; és més, al contrari, han augmentat els casos i alguns dels ja existents han empitjorat.

La plantilla de Televida segueix exposada a aquests riscos. En alguns casos s’han produït depressió, les treballadores i treballadors veuen com les deformitats del seu cos continuen i la direcció de l’empresa, que verbalment des de fa més de 2 anys es compromet amb la Inspecció de Treball i  els delegats de prevenció a posar mesures correctores, no les aplica, incompleix la Llei de prevenció de riscos laborals i els requeriments de la Inspecció de Treball. CCOO denuncia aquestes actituds i farà el que calgui per garantir la salut de les treballadores i treballadors als seus llocs de treball.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 1 de febrer de 2018