Vaga a Eulen Telemarketing per la modificació de les condicions laborals de la plantilla

La direcció vol traslladar un 80% dels empleats a Osca

El passat 21 de desembre l’empresa Eulen Telemarketing va notificar a la representació dels treballadors i treballadores -amb majoria de CCOO- l’expedient de trasllat col•lectiu i/o modificació substancial de condicions de contracte. Aquesta mesura afecta la totalitat de la plantilla, composta per 66 treballadors i treballadores amb contracte indefinit. De les 66 persones, més d’un 40% tenen més de 50 anys d’edat i més de 10 anys d’antiguitat a l’empresa.

És d’estranyar que Eulen portés prestant serveis per a Endesa des de fa més de 20 anys. En els últims 7 anys li han anat retirant els serveis gradualment fins a perdre’ls tots, la qual cosa ha comportat que, després de reiterats expedients col·lectius, s’hagi desfet d’una plantilla de més de 800 treballadors i treballadores.

En data 2 de gener del 2018 s’inicien negociacions, i en el marc d’aquestes i davant la memòria de l’empresa es constata que el trasllat pretès afecta més del 80% a la província d’Osca (concretament al polígon Walqa).

El 20% restant està repartit entre València, Reus i la província de Barcelona. A tot això s’hi suma una modificació de funcions i importants modificacions horàries, la qual cosa implica eliminar sobtadament la conciliació de la vida laboral i la personal de la plantilla.

La representació dels treballadors i treballadores considera que la mesura empresarial és fraudulenta, sent la seva única intenció la d’incentivar la sortida dels empleats i empleades, ja que la seva majoria no podran assumir un trasllat de més de 200 km de la seva llar, així com estalviar-se el conveni especial amb la Seguretat Social al qual estaria obligada l’empresa amb els majors de 55 anys d’edat.

Davant d’aquesta situació, la comissió negociadora va finalitzar el dia 16 de gener del 2018 sense acord, i el comitè d’empresa, per ordre de l’assemblea de treballadors, ha convocat una vaga i dues concentracions de protesta a Barcelona per al proper dilluns 29 de gener: una de 10.00 hores a 12.00 hores a la Gran Via cantonada amb carrer Balmes, 608 (davant l’oficina d’Endesa), i una altra de 17.00 hores a 19.00 hores davant l’edifici d’Eulen al carrer Mare de Déu del Port, 167-171.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de gener de 2018