CCOO de Catalunya denuncia que la decisió de la ministra Fátima Báñez d’ajornar el pagament de la renda garantida de ciutadania deixa sense recursos les famílies més vulnerables

Càstig a les famílies pobres amb aquest ajornament fins a mitjan febrer

CCOO de Catalunya hem estat molt compromesos amb la llarga lluita per aconseguir que el dret a la renda garantida de ciutadania (RGC) per a les persones en situació de pobresa, recollit en l’article 24.3 de l’Estatut, fos una realitat.

El juliol del 2017 s’aprova finalment pel Parlament de Catalunya, i després d’una campanya de mobilitzacions de més de 4 anys, la ILP amb el suport de 121.000 signatures i més de 70 entitats.

CCOO lamentem la notícia que avui s’ha publicat conforme el Govern de l’Estat (Ministerio de Empleo y Seguridad Social) paralitza l’aplicació de la RGC fins a mitjan febrer, que, de manera immediata, afectarà més de 1.000 persones que haurien d’estar cobrant aquest ajut i que no el cobraran.

D’altra banda, s’ha de donar resposta a totes les persones que han tramitat la sol·licitud i, de manera urgent, a les 1.000 famílies que tenen l’expedient resolt favorablement. Segons les dades de què disposem, només en el primer mes d’entrada en vigor de la llei, més de 15.000 famílies van ser ateses amb cita prèvia per tramitar la sol·licitud de la RGC.

L’objectiu de la RGC és protegir a les persones de la pobresa i és per això que CCOO considerem intolerable i injustificable aquest ajornament.

Des de CCOO volem denunciar també les conseqüències que aquesta situació té per als treballadors i treballadores del Departament de Treball, Benestar Social i Famílies de la Generalitat, que segueixen patint males condicions de treball provocades per les retallades, tant de personal com de condicions laborals, i que estan atenent totes les demandes per poder donar resposta a les persones més vulnerables.

CCOO reclamem que es rectifiqui aquesta decisió i per això ens dirigirem al Ministerio i a la Delegació del Govern a Catalunya per reclamar l’immediat desbloqueig de la situació. Per al sindicat, el dret de la RGC és irrenunciable i no pot estar sotmès a interessos polítics de cap signe.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de gener de 2018