CCOO valora la sentència europea que cataloga a Uber com a empresa de transport

En lloc de plataforma digital d’intermediació entre particulars

Des de CCOO de Catalunya volem celebrar la sentència del Tribunal de Justícia la Unió Europea (TJUE) que avui, 20 de desembre de 2017, ha determinat que la multinacional americana Uber no és una plataforma digital sinó una empresa de transport i que, per tant, les autoritats nacionals els poden exigir una llicència.

Aquesta sentència se suma a la resolució de fa dos dies de la Inspecció de Treball de València, la qual determinava que els i les treballadores de Deliveroo són falsos autònoms. Som davant dues petites victòries en la lluita pels drets dels treballadors i treballadores de la mal anomenada “economia col·laborativa”. Aquestes sentències suposen precedents de relació laboral i són un fre a les pràctiques d’il·legalitat laboral que persegueixen la desregulació i que aboquen la classe treballadora cap al precariat.

Des de CCOO seguim treballant per a la protecció del treball assalariat i autònom, per millorar les condicions i relacions de treball de totes les persones que avui presten serveis mitjançant plataformes col·laboratives lucratives, els nous models de negoci que eludeixen les obligacions laborals i fiscals.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de desembre de 2017