La plantilla de la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA), amb el suport de CCOO, començarà una aturada de serveis de dues setmanes per reclamar solucions

Després de quatre mesos sense cobrar la nòmina i l’amenaça d’un ERO

Des de fa quatre mesos, la plantilla de la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) no ha rebut la seva nòmina. De fet, des del mes de maig del 2017 pateixen retards en el cobrament dels seus salaris. Per denunciar-ho, i amb el suport de CCOO, han decidit adreçar una carta al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat per demanar que es posi solució a la seva situació. Igualment, anuncien una aturada de serveis entre el dilluns 13 i el diumenge 26 de novembre que afectarà el 40% dels seus serveis.

La FESOCA és una entitat sense ànim de lucre fundada el 1979, que ofereix atenció a 30 associacions i més de 30.000 persones sordes de Catalunya. Ofereix serveis d’intermediació laboral, atenció social, formació i eliminació de barreres formatives mitjançant la interpretació en llengües de signes catalana en els àmbits sanitari, judicial, serveis socials o serveis educatius.

La FESOCA es manté econòmicament en un 80% de subvencions diverses de la Generalitat, i també del Ministerio de Empleo y Seguridad Social, el Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona. L’altre 20% depèn de subvencions privades. La més important, la subvenció de 2017-2018, del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, malgrat les contínues reclamacions durant els darrers 9 mesos, a hores d’ara encara no ha estat assignada. Aquesta situació s’ha vist agreujada per la intervenció dels comptes per part de l’Estat.

CCOO entén que els treballadors i treballadores de la FESOCA desenvolupen una tasca social de primer ordre, com la resta d’entitats de la Taula del Tercer Sector, i dona suport a la seva aturada de serveis i a la petició que demà dimarts, 14 de novembre, presentaran al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies (passeig del Taulat, 266-270, Barcelona), a les 10.00 hores, per tal que assigni la subvenció corresponent i la faci efectiva: els representants de la plantilla atendran la premsa a la sortida del lliurament de la petició.

Barcelona, 13 de novembre de 2017

Agenda:
Dimarts, 14 de novembre, de 2017
a les 10.00 hores
Departament de Treball, Afers Socials i Famílies – passeig del Taulat, 266-270, Barcelona