El Comitè d’Empresa de TVC rebutja la intervenció de la televisió amb les mesures de l’article 155 de la Constitució

Assemblea de treballadors i treballadores celebrada ahir

Adjuntem el comunicat de premsa del Comitè d’Empresa de Televisió de Catalunya (TVC):

UNITS DAVANT L’AMENAÇA DEL 155

Centenars de treballadors de TV3 han assistit avui a l’assemblea general per tractar de l’amenaça d’intervenció del Govern del Partit Popular en les institucions catalanes i en la gestió dels mitjans públics, TV3, Catalunya Ràdio i l’Agència Catalana de Notícies, que ha enviat una representació a l’assemblea de TV3.

A l’assemblea s’ha destacat la unitat de tota l’empresa, treballadors i treballadores, comitès d’empresa, consells professionals i directius, en aquests moments tan delicats, amb l’objectiu de continuar treballant per mantenir les emissions i la programació dels mitjans.

També ha intervingut el director de TV3, Vicent Sanchis, que ha dit que encara hi ha força incògnites sobre l’aplicació de les mesures del 155 i que la millor resposta a l’amenaça és continuar treballant amb convenciment amb el nostre compromís de servei públic.

S’ha debatut un manifest que ha estat aprovat per l’assemblea i que reproduïm a continuació, i que recull el rebuig dels treballadors a la intervenció estatal dels mitjans públics.

MANIFEST de l’assemblea de treballadors de TV3:

1) Rebutja frontalment i denuncia la voluntat del Govern espanyol d’intervenir el Govern de la Generalitat, destituir l’Executiu català, ocupar les conselleries i amenaçar el dret a la informació de la ciutadania amb la irrupció en els mitjans de comunicació públics de la CCMA (Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals), TVC, Catalunya Ràdio i l’Agència Catalana de Notícies (ACN).

2) Reafirma que d’acord amb la Llei de la Corporació vigent, els òrgans directius de la CCMA només els pot nomenar i destituir el Parlament de Catalunya, i que són els únics que els treballadors reconeixem com a responsables de complir amb el servei públic que tenim encomanat.

3) Acorda apel·lar a totes les instàncies europees i internacionals en defensa del dret a la informació i dels mitjans de comunicació de que s’ha dotat Catalunya.

4) Manifesta que seguirem treballant d’acord amb els principis previstos a la Llei de la Corporació per garantir una informació veraç i rigorosa i una programació de qualitat per a tota la ciutadania, i defensarem aquests valors davant qualsevol intent de vulnerar-los.

5) Per això reclama la retirada immediata de l’acord del Consell de Ministres, que és una aplicació extrema de l’article 155, i que sigui rebutjat al Senat, especialment per part dels senadors catalans.

6) Rebutgem que des del Govern espanyol es nomenin, saltant-se tots els tràmits democràtics i legals, nous directius dels mitjans públics. Si això passés no tindrem més remei que no reconèixer la seva autoritat.

CAP CONTROL ESTATAL DE TV3, CATALUNYA RÀDIO i l’ACN
PER UNS MITJANS DE COMUNICACIÓ PÚBLICS, LLIURES I INDEPENDENTS