La Taula per la democràcia fa una crida a manifestar-se dissabte per demanar l’alliberament de Sánchez i Cuixart

La manifestació arrencarà a les 17 h al passeig de Gràcia cantonada amb el carrer d’Aragó (Barcelona)

La Taula per la democràcia, formada per més d’un centenar d’entitats, convoca tota la ciutadania a manifestar-se el proper dissabte per exigir l’alliberament dels presidents d’Òmnium Cultural i l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Cuixart i Jordi Sànchez. Sota el lema “Defensem els drets i les llibertats; llibertat Jordi Cuixart, llibertat Jordi Sànchez”, la marxa arrencarà a les 17 h a la confluència del passeig de Gràcia de Barcelona amb el carrer d’Aragó. A l’altura de Gran Via s’instal·larà l’escenari on acabarà el recorregut i des d’on es faran actuacions musicals i la lectura del manifest.

La manifestació s’ha presentat aquest dijous a la seu de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC). El seu president, Gerard Esteva, ha estat l’encarregat de donar la benvinguda a tots els assistents. Jordi Giró, president de la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC), ha explicat els detalls tècnics de la convocatòria i ha volgut deixar clar que “la llibertat es defensa al carrer”. “Ens obliguen a sortir al carrer, quedeu convocats” ha afegit Giró.

Òmnium i l’Assemblea Nacional Catalana, que seran a la capçalera de la manifestació, han fet una crida a la participació. El portaveu d’Òmnium, Marcel Mauri, ha demanat que “tothom que estimi la democràcia surti dissabte al carrer per aturar l’espiral de repressió de l’Estat espanyol” i “demanar l’alliberament dels presos polítics”. En el mateix sentit s’ha expressat Agustí Alcoberro, vicepresident de l’ANC: “Cuixart i Sànchez són presos polítics per fer ús de la llibertat d’expressió i manifestació”.

La roda de premsa l’han tancat els secretaris generals de la UGT i CCOO de Catalunya, qui han posat en relleu la total transversalitat de la convocatòria. “Dissabte deixem les idees polítiques a casa. Els ‘Jordis’ es manifestaven per defensar drets, tots ens sentim una mica empresonats” ha dit Camil Ros de la UGT. Finalment, ha tancat els parlaments Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, qui ha volgut denunciar que “la deriva autoritària de l’Estat arriba a un moment crític amb l’empresonament dels ‘Jordis’” i ha demanat diàleg i solucions polítiques per trobar una sortida a la situació actual.

Barcelona, 19 d’octubre de 2017

Feu clic per veure el resum de les declaracions de Jordi Giró, president de la CONFAVC, i Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, efectuades a la roda de premsa del dijous 19 d’octubre de 2017