CCOO rebutja l’ERO a tota la plantilla d’Unipost

A la negociació, tractarà de reduir el nombre de treballadors/es afectats i de promoure la compra per part d’un altre operador per evitar la liquidació de l’empresa

CCOO va conèixer a través d’un correu electrònic enviat per l’administradora concursal Jausas -fet públic com a nota de premsa també-, que el matí del dimecres passat l’empresa va presentar, al jutjat mercantil número 7 de Barcelona, un ERO que afectarà la totalitat de la plantilla d’Unipost. Segons s’explica a la mateixa nota i en la comunicació que ha enviat l’empresa a posteriori, es deu a “la greu situació econòmica per la qual travessa la companyia”.

Per CCOO, la forma en què s’ha tingut accés a aquesta informació és impròpia, ja que s’hauria d’haver produït en la primera reunió del període de consultes amb les parts afectades i amb els arguments i les xifres suficients que expliquin la motivació d’aquest ERO a tots els treballadors i treballadores d’Unipost.

CCOO ha mostrat el seu contundent rebuig a l’ERO a la totalitat com si d’un desafiament es tractés i, des de les meses de negociació, tractarà d’evitar la liquidació de l’empresa i de reduir al mínim al nombre de treballadors i treballadores afectats, ja que entén  que la “continuïtat de l’activitat d’Unipost”, només pot fer-se amb una plantilla suficient i amb uns gestors diferents que no poden ser, en cap cas, l’actual direcció que ha portat a l’empresa a aquesta situació.

El sindicat seguirà exigint un pla de viabilitat que permeti reflotar l’empresa amb un veritable pla estratègic basat en la diversificació, amb el manteniment de la plantilla i amb una nova direcció d’un nou operador postal que canalitzi el disbarat creat pel Sr. Raventós.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 d’octubre de 2017