El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, condemna rotundament les actuacions de les forces de seguretat a Catalunya

Pacheco considera inhabilitat el Govern del PP per garantir el desenvolupament democràtic de les estructures d’estat a Espanya i Catalunya

Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, fa una rotunda condemna a les actuacions de les forces de seguretat, totalment desproporcionades, amb càrregues, cops i ferits, a ciutadans i ciutadanes que lliurement volien fer realitat un acte democràtic, com és votar.

Javier Pacheco exigeix al Ministeri de l’Interior “posar fi a les actuacions de força policial de manera immediata per evitar pitjors conseqüències”.

Segons Pacheco, “amb aquestes actuacions es fa evident la manca de voluntat d’un PP per trobar solucions en el necessari reconeixement de la voluntat de més del 80% de la societat catalana, sobre el dret a decidir en relació amb l’encaix territorial de Catalunya. Un govern del Partit Popular que es veu inhabilitat per garantir un normal desenvolupament democràtic de les estructures d’estat per al conjunt de la societat espanyola i, per descomptat, la catalana”.

Pacheco entén que la Taula per la Democràcia ha de fer una crida a la unitat de la societat catalana per superar aquest bloqueig democràtic, amb el seny que caracteritza la condició d’un poble, amb la paraula, el diàleg i la mobilització unitària.

Pacheco remarca que “la força de la gent mobilitzada i la fermesa de la majoria a l’hora d’exercir el dret a decidir ha de ser l’espai de cohesió d’una societat que és plural i diversa i l’eina per construir un espai ample per a tots els que defensem la democràcia i la convivència del nostre país”.