CCOO valora positivament que es parli de projectes de futur a Nylstar, però demana que aquests es concretin

Avui hi ha hagut una reunió amb l’empresa i amb representants de l’Ajuntament de Blanes i de la Generalitat

Aquest matí, CCOO s’ha reunit amb representants de l’empresa Nylstar i dels departaments d’Empresa i Coneixement i de Treball, Afers Socials i Família de la Generalitat, a instàncies de l’Ajuntament de Blanes, per analitzar la situació de l’empresa i els seus projectes de futur. Per part de CCOO, han assistit a la reunió els secretaris generals de CCOO de Girona i de CCOO d’Indústria de Girona, i el secretari de Política Industrial de CCOO d’Indústria de Catalunya, que han acompanyat el comitè d’empresa.

En la reunió, els representants de la Generalitat han expressat el compromís de buscar recursos per endegar els projectes presentats per l’empresa, entre els quals hi hauria les noves línies de producció que encara estan en construcció. Un cop els projectes siguin una realitat i s’incloguin en el Pacte nacional per la indústria, es buscaran línies de finançament per poder-los posar en marxa.

La representació de CCOO al Comitè d’Empresa de Nylstar manifesta la seva satisfacció pel fet que l’empresa parli de projectes de futur i tingui el suport de l’Administració catalana i del consistori de Blanes per dur-los a terme; però alhora expressa cautela i les seves reserves davant la falta de concreció d’aquests projectes. Les administracions presents en la reunió s’han compromès a intentar concretar aquests projectes en un termini de 2 mesos.

CCOO d’Indústria ha demanat a la direcció de Nylstar que resolgui les qüestions i problemàtiques generades per l’aplicació de l’ERO temporal vigent als treballadors que es troben en situació de jubilació parcial, que encara no han cobrat la prestació d’atur i estan pendents de resolució judicial. Així mateix, CCOO també ha reclamat a l’empresa que informi de manera ràpida i transparent sobre l’estat de comptes de la companyia, donada la situació en què es troba l’empresa.