CCOO i UGT convoquem vaga al sector del metall de Lleida per al desbloqueig de les negociacions del conveni

S’han convocat quatre jornades de vaga els dies 20 i 27 de setembre i 18 i 25 d’octubre

Aquest matí, els sindicats FICA-UGT i CCOO d’Indústria han registrat la convocatòria de vaga al sector del metall a la província de Lleida per exigir a la patronal el desbloqueig de les negociacions del conveni sectorial per avançar en la consecució d’un acord que garanteixi unes condicions dignes per als metal·lúrgics i metal·lúrgiques de Lleida. Inicialment, CCOO i UGT han convocat quatre jornades de vaga de 24 hores, que es faran els dies 20 i 27 de setembre i 18 i 25 d’octubre.

Després de més de quatre mesos de reunions entre les parts, les negociacions es troben en un punt mort davant la intransigència de la patronal. Els principals punts de desacord són en matèria salarial, en el qual les posicions entre ambdues parts estan molt allunyades: la patronal no accepta la clàusula salarial vinculada a l’IPC i planteja que operi a partir del 6%, una proposta que els sindicats considerem inassumible. Els sindicats també demanen garanties d’ocupació per als treballadors dels sectors de muntatge i manteniment, mitjançant la incorporació en el conveni d’una clàusula de subrogació.

Davant la impossibilitat d’avançar cap a un acord, l’actitud de bloqueig de la patronal ens aboca a la mobilització i no ens deixa més opció que convocar vaga al sector del metall de la província de Lleida.