Signat el Conveni d’acció social de Catalunya

El bloqueig de la patronal ha congelat els salaris durant 5 anys

Després de gairebé 5 anys de negociació en els quals CCOO i UGT no estàvem disposats a signar un conveni del sector de l’acció social que no millorés l’anterior i que, sobretot, no empitjorés les condicions de treball, com pretenia la part empresarial, hem pogut arribar a un acord amb la patronal del tercer sector social “La Confederació” amb la signatura d’un nou conveni que tindrà vigència fins al desembre del 2018.

Els elements que en cal destacar són:
– increment salarial global de l’1,2% en els dos anys de vigència, a raó d’un 0,4%  l’1 de gener de 2017 i d’un 0,8% per al 2018.
– 24 hores/any de permís retribuït per assumptes propis: aquesta reivindicació de la part sindical ha estat l’element clau d’aquesta negociació tot i ser rebutjada per la patronal des del primer moment.
– Creació d’una comissió paritària específica per adequar el sistema de classificació professional a l’actual regulació de les titulacions acadèmiques.

CCOO i UGT considerem aquest nou conveni com de transició cap a un futur acord amb la implicació de l’Administració, que permeti obrir la porta a l’equiparació de condicions de treball entre treballadors/es del sector públic i privat.

Destaquem que el finançament dels serveis del sector de l’acció social prové de les arques públiques i reivindiquem a les administracions: implicació en la regulació de les condicions de treball i econòmiques del conveni i, sobretot, control econòmic de manera exhaustiva a les entitats socials que gestionen serveis públics externalitzats.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de juliol de 2017