El Departament de Treball de la Generalitat dona la raó a CCOO i UGT i denega el registre de revocació del Comitè d’Empresa de Mataró Bus

En conseqüència, el comitè, amb majoria de CCOO i UGT, segueix tenint la representació legal dels treballadors i treballadores

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat ha denegat d’ofici el registre de la revocació del Comitè d’Empresa de Mataró Bus orquestrat per l’empresa amb la complicitat del sindicat CGT.

Tal com ja vam comunicar des de CCOO i UGT, des del primer moment es van vulnerar els drets i garanties dels representants legals dels treballadors i treballadores i no es van complir els procediments establerts en qualsevol procés de revocació.

Així ,doncs, el Comitè d’empresa de Mataró Bus surt més legitimat davant l’empresa per exercir les funcions per les quals va ser elegit, i li seguirà exigint el compliment de la normativa de seguretat i salut que va originar tot aquest procés, així com la readmissió del sindicalista acomiadat per aquest motiu, el company J.A. Lara.

També dins el marc de la campanya #LaraReadmissió, es farà lliurament a l’Ajuntament de Mataró del primer plec de signatures de solidaritat recollides en suport a la següent resolució:
– Expressar el suport i la solidaritat amb el company Lara, represaliat per defensar els drets laborals dels seus companys i companyes a Mataró Bus.
– Adherir-nos a la campanya #LaraReadmissió i donar suport a totes les actuacions i mobilitzacions que promogui.
– Demanar a l’Ajuntament de Mataró, com a administració responsable del servei que presta Mataró Bus, que exigeixi a l’empresa la readmissió del company Lara i el respecte per la llibertat sindical.
– Demanar a l’Ajuntament de Mataró la no-renovació del servei d’autobús al Grup Avanza, perquè no disposa de garanties socials, per comportament antisindical i, arribat el cas, impulsar la reincorporació del company Lara al futur prestador del servei.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de juliol de 2017