Javier Pacheco fa una crida a la participació de l’assemblea de treballadors i treballadores de Metro de Barcelona

El secretari general de CCOO de Catalunya denuncia que les polítiques de precarietat laboral en el transport públic afecten la qualitat d’un servei essencial per a la ciutadania

Javier Pacheco, secretari general de CCOO Catalunya, va declarar fa uns dies que el conflicte de Metro de Barcelona s’havia de resoldre ràpidament i sense limitar el dret de vaga, malgrat algunes veus que es començaven a sentir per diferents àmbits de la societat catalana.

Coneguda la proposta mediadora de la Generalitat consensuada per les parts i amb l’acord per unanimitat de sindicats representats a l’empresa, Pacheco fa una crida a la participació a l’assemblea dels treballadors i treballadores de dijous, per reforçar democràticament el treball desenvolupat en la negociació i enfortir la capacitat de mobilització del conjunt de la plantilla de Metro, amb un ampli suport a la proposta consensuada pel comitè d’empresa.

El secretari general de CCOO de Catalunya, per altra banda, denuncia les condicions dels serveis de transport públic que el conjunt d’administracions gestionen. Javier Pacheco considera que s’està incrementant la precarietat de les condicions de treball de les persones que han de garantir la prestació d’un servei essencial per a la ciutadania.

Conflictes com els del treballadors i treballadores del servei de seguretat de l’aeroport, els treballadors i treballadores del Bicing a Barcelona o la falta de seguretat a Renfe Rodalies i Mitja Distància són exemples de les polítiques laborals insuficients per garantir un servei de qualitat a les persones.

Per això Javier Pacheco valora l’esforç dels treballadors i treballadores de Metro per millorar no només les seves condicions de treball, sinó les condicions d’un servei públic essencial com es el transport a Metro.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de juliol de 2017