La Federació d’Educació de CCOO i el Comitè d’Empresa de Merit School – UPC aconsegueixen un bon acord en el seu expedient de regulació d’ocupació (ERO)

El centre cessa l’activitat perquè el contracte no ha estat renovat per part de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

La Federació d’Educació de CCOO de Catalunya i el Comitè d’Empresa de Merit School – UPC van aconseguir tancar les negociacions amb l’empresa per l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) que aquesta ha dut a terme per cessament d’activitat, ja que no ha renovat el contracte que tenia amb Merit School. Aquest centre duia a terme els ensenyaments d’idiomes estrangers a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Els representants dels treballadors i treballadores, assessorats per la Federació d’Educació de CCOO han aconseguit recol·locar una mica més d’un terç de les 30 persones de la plantilla. En un principi, l’empresa no havia previst cap tipus de recol·locació. L’empresa ha donat garanties que aquestes persones cobraran la indemnització pactada en cas que fossin novament acomiadades abans d’un any.

L’empresa s’ha compromès també que les recol·locacions no puguin ser motiu per invalidar un acord que una altra empresa del grup havia signat per tal de convertir els contractes d’obra i servei a fixos discontinus.

Pel que fa a les indemnitzacions, s’ha aconseguit que l’empresa pagui a 26 dies per any treballat en lloc dels 20 que corresponen a aquest tipus d’acomiadaments. També s’ha acordat no limitar els cobraments amb cap límit de mensualitats. Aquestes indemnitzacions que afectin treballadors amb contractes fixos discontinus es calcularan sobre la totalitat de l’any. Tanmateix, es reconeix l’antiguitat des del primer contracte a qualsevol empresa del grup.

Finalment, també s’ha acordat que dues persones acomiadades que s’havien de reincorporar a la feina el dia 29 d’agost, ja que els acomiadaments són amb data 31 d’agost, no ho hagin de fer perquè se’ls concedeixen 2 dies de permís retribuït.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de juliol de 2017