El Govern aprova incorporar nous supòsits d’incapacitat temporal (IT) amb la percepció del 100% de les retribucions per al personal de la Generalitat

Els nous supòsits formen part de l’acord que CCOO va signar amb l’Administració el passat 16 de juny del 2017

Amb l’acord de Govern d’avui per al personal de la Generalitat, els supòsits de baixa per incapacitat temporal (IT) que ara s’incorporen entraran en vigor amb la seva publicació al DOGC.

El passat 16 de juny a la reunió de la Mesa General de Funció Pública, CCOO i UGT vam signar un acord per incorporar nous supòsits d’incapacitat temporal que no suposaran una reducció de la nòmina en cas de baixa per IT, cobrant el 100% de les retribucions: són supòsits com, per exemple, els processos gripals, les baixes que derivin d’un tractament de reproducció assistida o el període de lactància, determinades patologies al·lèrgiques o la varicel·la, baixes derivades de malalties que han estat causa de discapacitat amb un grau igual o superior al 33%, o baixes derivades d’exploracions diagnòstiques invasives, com endoscòpies, colonoscòpies, gastroscòpies, fibroscòpies, cateterismes i altres similars, entre molts altres supòsits.

Aquesta lluita no acaba aquí. CCOO seguim exigint recuperar les condicions de treball que ens han estat arrabassades. En aquest sentit, estar de baixa per malaltia no ha de suposar cap reducció a les retribucions dels empleats i empleades públics. En l’horitzó, la millora del nostre poder adquisitiu, dret al qual no renunciem.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 18 de juliol de 2017