CCOO exigeix a Ercros una sortida que garanteixi la continuïtat i els llocs de treball a la planta de Cardona

CCOO d’Indústria de Catalunya exigeix a la direcció d’Ercros que busqui una sortida que permeti garantir la continuïtat de l’activitat i el manteniment dels llocs de treball de la planta de Cardona, que dona feina a 35 treballadors.

A la darrera reunió amb la direcció d’Ercros, CCOO i la representació de la plantilla van demanar a la multinacional que aclarís el futur de la planta, davant la incertesa actual. La companyia va respondre que la nova tecnologia per a la fabricació de clor que imposa la Unió Europea requereix una sal més purificada que la que s’extreu del runam de Cardona, i que els surt més a compte comprar-la a altres proveïdors, la qual cosa fa inviable cap inversió al centre de Cardona.

Aquest escenari comportaria posar en risc la continuïtat de la planta a finals d’any, tret que es trobin altres usos per a la sal de la terrera que s’explota actualment. CCOO rebutja totalment un possible tancament de la planta i l’abandonament de l’explotació, i insta la direcció de la companyia a buscar una alternativa industrial i les inversions necessàries per donar una sortida digna a aquest procés i garantir el manteniment de l’ocupació.