Coneixes la Garantia Juvenil? Saps que a CCOO comptem amb un equip d’impulsors del programa?

Des del passat mes de gener, Acció Jove – Joves de CCOO, compta amb tres impulsors i impulsores de la iniciativa europea Garantia Juvenil, repartits pel territori (Vallès Oriental – Maresme – Osona, Vallès Occidental – Catalunya central, i Barcelona).

La iniciativa pretén reduir les taxes d’atur entre els joves de 16 a 29 anys que no estudien ni treballen, oferint-los una formació complementària, experiència professional, mobilitat internacional i/o ajuts a la emprenedoria. Les persones impulsores realitzen tasques d’informació i suport per al registre en el sistema, així com una orientació entre els diferents programes disponibles, basant-se en els interessos i necessitats de cada jove.

A més, seguint amb l’activitat “Parlem de feina” que des de fa anys porta a terme Acció Jove de CCOO de Catalunya, l’equip d’impulsors realitza les xerrades als diferents centres educatius del territori. D’aquesta manera, es donen a conèixer conceptes bàsics del mercat laboral, així com de l’organització sindical, als joves que entren per primer cop al món del treball. En aquestes xerrades, també s’explica la Garantia Juvenil, per tal que els joves coneguin els diferents recursos que tenen a disposició.

A més també us poden interessar les guies sobre el programa de Garantia Juvenil i per ajudar a interpretar correctament una nòmina