CCOO de les Comarques Gironines reitera que la sinistralitat laboral, i en especial la mortalitat a la feina, són absolutament insostenibles i s’han de prendre mesures per evitar-les

Accidents laborals mortals en l’última setmana

CCOO lamenta profundament els accidents laborals mortals que s’han produït en aquesta última setmana a les comarques gironines. El dia 30 de juny un treballador va patir un accident mortal al Port de Cadaqués, i ahir, 3 de juliol, un treballador de l’empresa Serra&Dordal, SL, va patir l’accident a la zona de Bàscara. Volem traslladar el nostre més sentit condol als familiars i companys dels treballadors.

L’accident del dia 30 de juny es va produir mentre el treballador era a la cambra hiperbàrica que va explotar, i a l’accident d’ahir, dia 3 de juliol, el treballador va quedar atrapat sota un arbre mentre feia feines de tala. A dia d’avui s’estan investigant les causes dels accidents.

CCOO de les Comarques Gironines ja fa molt de temps que denuncia l’increment absolutament inadmissible de la sinistralitat en la nostra demarcació, sobretot en accidents de treball mortals.

El 28 d’Abril d’enguany, Dia Internacional de la Seguretat i Salut al Treball, des de CCOO ja vam destacar en el nostre informe que s’estava produint un increment molt accelerat de la mortalitat. Amb dades del període de gener a maig del 2017 ja tenim 7 accidents mortals en jornada laboral i 1 accident in itinere, als quals hem de sumar aquest 2 últims d’aquesta setmana.

CCOO exigirà, per totes les vies disponibles, la depuració de responsabilitats pels accidents i apel·la a la responsabilitat de l’Administració laboral perquè vetlli i posi mesures per frenar tota mena de sinistralitat i, en darrer lloc, CCOO continuarà reclamant l’estricte compliment de les mesures de seguretat per evitar futurs accidents.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de juliol de 2017