El TSJC concedeix una pròrroga d’un any a Iberpotash

La secció tercera de la sala contenciosa del TSJC s’ha pronunciat avui sobre l’incident d’execució de la sentència presentat per ICL, empresa propietària d’Iberpotash, per prorrogar temporalment els abocaments al runam del Cogulló. El TSJC ha decidit donar un any de pròrroga a l’empresa, que podria ampliar-se a un altre any si l’empresa compleix els compromisos que ha assumit i la comissió tècnica de valoració del procés ho considera oportú.

CCOO d’Indústria de Catalunya respectem la decisió judicial i valorem positivament que s’hagi acceptat una moratòria, ja que permetrà garantir la continuïtat de l’activitat i dels llocs de treball, tant directes com indirectes. CCOO estarem vigilants que es compleixin les mesures i compromisos adquirits per l’empresa per afrontar aquesta moratòria, especialment en temes mediambientals.

CCOO sempre hem defensat la importància de l’activitat minera, com un dels principals motors econòmics i de creixement de la comarca, i que aquesta es desenvolupi de manera sostenible i respectuosa amb el medi ambient.