La plantilla de Serveis Socials de l’Ajuntament de l’Hospitalet es mobilitza per reclamar millores

Campanya #LHServeisSocialsEnLluita

Segons denuncia la Secció Sindical de CCOO de l’Ajuntament de l’Hospitalet, els treballadors i les treballadores dels Serveis Socials dels diferents districtes ja fa dues setmanes que duen a terme aturades parcials i concentracions a les portes dels seus centres de treball com a protesta per la situació precària en què es troben.

Denuncien l’excés de càrrega de treball i problemes greus d’organització que, segons ha informat el comitè unitari de treballadors i treballadores de l’ajuntament, estan provocant conseqüències negatives sobre el desenvolupament i la qualitat de la feina, sobre l’atenció a la ciutadania i efectes greus sobre la salut de la plantilla.

Molta feina, poc personal, estrès i una organització que dificulta poder prestar un servei escaient a la ciutadania són algunes de les queixes i denúncies que els treballadors i treballadores dels Serveis Socials han plantejat per tal de millorar la seva situació. Reclamen més personal i recursos perquè diuen que cada dia arriben més demandes de la ciutadania que no es podem atendre com cal. Atur, problemes d’habitatge o dificultats per pagar rebuts són els principals motius de consulta dels ciutadans i les ciutadanes als Serveis Socials. La crisi s’està acarnissant durament amb els col·lectius més vulnerables i especialment sobre els infants.

En aquest sentit, han reclamat un increment de plantilla, agilitzar la contractació de les substitucions a causa de baixes mèdiques, reduir el nombre d’entrevistes i gestions dels treballadors, reforçar les portes d’entrada i millorar els espais físics de treball, així com aplicar les correccions salarials derivades del pla d’igualtat per eliminar la discriminació salarial per raons de gènere que en aquest moment es dona a la plantilla de Serveis Socials.

Però demanen, sobretot, un canvi de model d’atenció i d’organització dels Serveis Socials per atendre les noves demandes i requeriments de la ciutadania de forma més eficaç. Les demandes es concreten en:
-Disminució de les càrregues de treball.
-Garantir un temps de qualitat a dedicar a la ciutadania, disminuint el nombre d’entrevistes per professional.
-Equiparar els horaris dels educadors i educadores amb els del resta de la plantilla de Serveis Socials.
-Garantir el desplegament del pla d’igualtat per corregir la discriminació salarial per raó de gènere.
-Millorar els equipaments per garantir l’atenció, la intimitat i l’accessibilitat de la ciutadania.
-Reforçar amb personal les recepcions dels centres per facilitar l’accessibilitat i agilitzar l’atenció.

Avui, dia 20 de juny, la direcció de l’Àrea de Serveis Socials i la direcció de Recursos Humans es reunirà amb el comitè unitari de treballadors i treballadores per intentar buscar solucions al conflicte.

Demà, dia 21, està prevista una assemblea on s’informarà de l’estat de les negociacions i es decidirà el full de ruta per seguir. Aquesta assemblea ha estat convocada a les 12.00 hores a la rambla de Just Oliveras, 23 (davant de la Regidoria del Districte I) i possiblement finalitzarà amb una mobilització a les portes de l’ajuntament.

De forma paral·lela s’està desenvolupant una campanya informativa a les xarxes socials amb l’etiqueta #LHServeisSocialsEnLluita i al carrer per informar i difondre una problemàtica que afecta tant els treballadors i treballadores com la ciutadania, que cada vegada més recorre als Serveis Socials.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de juny de 2017