CCOO exigeix el compliment del conveni sectorial del camp i uns allotjaments dignes per als temporers de les terres de Lleida

Ahir es va reunir, de manera extraordinària, la comissió provincial de fluxos migratoris de Lleida, arran de la recent protesta dels temporers de la campanya de la fruita dels municipis de Seròs i de Granja d’Escarp.

En aquesta reunió, CCOO va exigir el compliment del conveni sectorial del camp en tots els seus aspectes (jornada, salaris, condicions laborals…), així com l’obligació dels empresaris de posar a disposició dels temporers uns allotjaments dignes que compleixin amb la normativa vigent. En aquest sentit, CCOO va demanar la implicació de les administracions competents (Govern de la Generalitat i Govern estatal) per garantir que es compleix l’aplicació del conveni sectorial i la disposició d’uns allotjaments en condicions per als treballadors i treballadores.

Així mateix, CCOO ha reclamat un reforç de l’actuació d’ofici de la Inspecció de Treball per evitar l’explotació laboral dels temporers, així com el frau en la contractació i en les jornades cotitzades a la Seguretat Social.

CCOO ha demanat una major periodicitat de les reunions de la comissió provincial de fluxos migratoris de Lleida durant la campanya de la fruita, com a mínim un cop al mes, per resoldre els conflictes que puguin sorgir durant la campanya i reforçar la comunicació entre els sindicats i les organitzacions patronals del camp.