CCOO hem denunciat a la Inspecció de Treball les empreses del sector carni que incompleixen la llei

En el marc de la campanya sindical que CCOO està impulsant a les indústries càrnies

Aquest matí, CCOO d’Indústria i CCOO de Catalunya hem presentat una denúncia a la Inspecció de Treball contra aquelles empreses del sector carni que utilitzen falses cooperatives de treball associat i que estan incomplint la llei. La demanda presentada denuncia 15 empreses d’Osona i de les comarques gironines i lleidatanes, entre les quals hi ha algunes de les principals empreses del sector, com són Le Porc Gourmet, Frigoríficos Costa Brava, Noel Alimentació, Milsa o Patel. CCOO continuarem recollint dades al sector i no descartem ampliar la denúncia a més empreses.

Després de presentar la denúncia, el secretari general de Treball, Afers Socials i Família, Josep Ginesta, i el director general de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball, Enric Vinaixa, s’han reunit amb el secretaris general i de Política Industrial de CCOO d’Indústria, José Antonio Hernández i Jesús Ribera, la secretària d’Acció Sindical i la responsable d’Assessorament, TLC i Inspecció de CCOO de Catalunya, Cristina Torre i Mercè Haro. En la trobada, els responsables de CCOO els han exposat el detall de la denúncia presentada i els responsables de Treball han compartit la preocupació de l’Administració per resoldre la problemàtica d’aquest sector i el seu plantejament per abordar la situació, mitjançant la Taula de concertació del sector i l’actuació de la Inspecció de Treball.

En la demanda registrada es denuncia, per una part, la cessió il·legal de treballadors que s’està donant en la majoria d’aquestes empreses i, per l’altra, que s’està incomplint el que estableix la llei catalana de cooperatives. CCOO demana una actuació contundent de la Inspecció de Treball per posar fre a aquesta mala praxi laboral i garantir unes condicions de treball dignes per al conjunt de treballadors i treballadores del sector.

Galeria d’imatges