CCOO denunciarà a Inspecció de Treball les empreses que incompleixin la llei de cooperatives

Davant el fracàs de la reunió de la Taula de concertació del sector carni, CCOO decideix seguir a l’ofensiva

CCOO d’Indústria lamenta el gran fracàs de la reunió de la Taula de concertació del sector carni de Catalunya celebrada ahir, davant la poca disposició que han manifestat les patronals del sector, especialment FECIC.

La patronal ANAFRIC, tot i manifestar els seus dubtes sobre la capacitat de la mesa per arribar a acords, es va mostrar una mica receptiva a parlar sobre el compliment de la llei per part d’aquestes falses cooperatives, tot i que va plantejar certs dubtes. Per la seva banda, FECIC es va mostrar reticent al diàleg i contrària a buscar solucions en aquesta mesa, va manifestar que aquest tema no és problema seu i que, en tot cas, s’hauria de convocar a la mesa aquestes falses cooperatives de treball.

Davant d’aquest escenari, posant de manifest la gran importància de la indústria càrnia catalana, pel nombre de llocs de treball que ocupa, CCOO vam proposar posar sobre la taula les empreses principals del sector que utilitzen aquestes cooperatives en el seu funcionament habitual i que la Inspecció de Treball actuï en totes aquelles que no compleixen la llei. Una proposta que va tenir una nul·la resposta per part de FECIC.

En aquesta situació i tenint en compte la bona acollida que està tenint la campanya informativa que la federació d’Indústria està impulsant al sector, CCOO farà un pas endavant per identificar les empreses principals que utilitzen aquestes falses cooperatives de treball associat per treure a la llum la precarietat que pateixen els seus treballadors, en connivència amb les mateixes empreses principals i denunciar-les davant la Inspecció de Treball. CCOO no està disposada a permetre la instauració de la precarietat com a model de negoci ni en aquest sector ni en cap altre.