En el Dia d’Europa, CCOO de Catalunya reivindica la recuperació dels drets socials perduts durant la crisi

Se celebra demà, 9 de maig

Al cap de poques hores de saber els resultats de les eleccions presidencials franceses, que han donat la victòria a Emmanuel Macron, candidat del partit liberal “En marxa!”, es constata un cop més que la pèrdua de drets socials i l’empitjorament de les condicions de vida de la ciutadania són un bon caldo de cultiu i una greu amenaça per a l’aparició i la consolidació de moviments d’extrema dreta.

Davant d’això i en el marc del Dia d’Europa, CCOO de Catalunya reclama la recuperació i l’enfortiment del pilar social com a element central del model europeu de benestar, tot reforçant quatre eixos: la creació de treball digne, basat en la recuperació dels salaris als nivells anteriors a la crisi, unes bones condicions laborals i una negociació col·lectiva potent i dinàmica; uns serveis públics amb una dotació econòmica suficient per garantir la seva qualitat al llarg del temps; la protecció social de les persones amb pocs o sense ingressos, per evitar les situacions de vulnerabilitat i pobresa i, en darrer lloc, un sistema fiscal just i progressiu, que redistribueixi la riquesa i persegueixi el frau i l’evasió fiscal.

El sindicat insisteix en la necessitat de construir una Europa social basada en la solidaritat entre els seus estats membres, capaç de ser una terra d’acollida i respectuosa dels drets humans. Només així es garantirà la continuïtat d’aquest projecte, que es troba amenaçat tant per l’aparició de postures euroescèptiques com per la proliferació d’ideologies d’extrema dreta. La cooperació entre estats és fonamental per evitar la fragmentació d’Europa i la creació d’una bretxa interna que tingui com a resultat una Unió Europea de dues velocitats.

Per això us convidem a llegir la resolució “L’Europa que volem”, adoptada a l’XI congrés de CCOO de Catalunya, celebrat ara fa un mes.

Trobeu la resolució de CCOO de Catalunya en aquest enllaç.