El TSJC ratifica la sentència contra la UB per la utilització fraudulenta de comissions de serveis del personal d’administració i serveis (PAS) funcionari

Després que el Tribunal Contenciós Administratiu decidís en el mateix sentit

La Junta de Personal d’Administració i Serveis (PAS) de la Universitat de Barcelona (UB) va presentar un contenciós per demanar la nul·litat de la gran quantitat de comissions de serveis utilitzades de manera fraudulenta, d’una banda per la manca de justificació i d’altra banda per la seva durada, superior al límits fixats per la normativa. Aquesta actuació de la UB, contrària a la normativa, va continuar malgrat els requeriments previs realitzats, utilitzant diferents formes jurídiques (comissions de serveis, encàrrecs de funcions, acumulació de tasques…) per donar aparença de legalitat a les seves actuacions.

En el temps transcorregut des de la primera sentència del Tribunal Contenciós Administratiu   -recorreguda per la UB- aquesta va consolidar moltes d’aquestes situacions il·legals. Aquesta actuació es va realitzar mitjançant la modificació de la relació de llocs de treball (RLT) per la “via de fet”.

Ara, aquesta nova sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), sense precedents i que des de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya considerem històrica, suposa posar en evidència una manera d’actuar contrària a dret per part de la UB des de fa molt de temps, i especialment els darrers anys, i suposa, també, una gran desregulació de les condicions laborals de treballadors i treballadores.