CCOO, sindicat majoritari, aposta per la construcció del nou Hospital Trueta a la ciutat de Girona

Davant la roda de premsa d’avui dia 20 d’abril de 2017 de l’Alcaldia de Girona en la qual s’han mostrat  partidaris de mantenir el nou Trueta a la ciutat de Girona, i concretant amb l‘oferiment de 100.000 m2 per a la construcció d’un nou Hospital Dr. Josep Trueta i Campus de Ciències de la Salut a la zona de Domeny,  CCOO vol manifestar el seu total acord amb aquest oferiment, ja que és el que sempre hem defensat. Girona és prou gran i té població suficient com per mantenir els dos hospitals. A més, com a ciutat estem molt més preparats amb infraestructures, serveis, pressupostos, etc.

Si la Generalitat de Catalunya estudia i aprova aquest oferiment de construir el nou Trueta a la zona de Domeny, a la ciutat quedaria, d’una banda, a la zona sud, l’Hospital Parc Martí i Julià (antic Santa Caterina) i la Clínica Girona, i, de l’altra banda, a la zona nord, l’Hospital de l’ICS Dr. Josep Trueta, al costat de la nova sortida de l’autopista AP-7.

Com a sindicat majoritari a l’Hospital Dr. Josep Trueta de Girona,  i també amb el suport de la Unió Intercomarcal de CCOO a les Comarques Gironines considerem que fer un nou Trueta a Salt, al costat d’un altre hospital, suposaria edificar una construcció molt més petita que si se’n fes un de nou en una altra ubicació.  El que volem és que es garanteixi una bona cobertura sanitària, 100% pública, per al conjunt de la ciutadania de les comarques gironines i això passa, necessàriament, per mantenir el nombre de llits i de quiròfans dels dos hospitals que tenim en l’actualitat i, a ser possible, que s’ampliï, de manera que minimitzaríem l’impacte de les llistes d’espera tant quirúrgiques com mèdiques.

Des de CCOO ens vam oposar a fer el nou Trueta a Salt al costat de l’altre, perquè ens fa por que de dos hospitals n’acabarien fent un, i reiterem que la ciutadania de Girona necessita més llits i més quiròfans per reduir llistes d’espera. Seria un projecte que ja naixeria petit, des del seu inici. I a més, tota l’assistència hospitalària es concentraria a la zona sud (Sta. Caterina i nova Clínica Girona), mentre que la zona nord, restaria totalment desprovista.

En qualsevol cas,  i davant l’envelliment de l’actual edifici, que ja té més de 60 anys, des de CCOO demanem al Govern de la Generalitat que cal continuar reestructurant-lo per continuar mantenint i millorant una assistència sanitària de qualitat.

També som conscients que qui defensa que el nou Trueta es faci al costat de l’Hospital Sta. Caterina de Salt podria ser a causa d’interessos purament personals de potenciar la sanitat privada i no la pública. Si l’hospital públic ja neix petit, potenciem més la sanitat privada.