Continua vaga a Ferrovial Servicios a Bordo als trens de Renfe

De l’1 al 5 de maig

Els treballadors i treballadores de Ferrovial Servicios a Bordo, que presten el servei de restauració a bord dels trens de Renfe i els que s’encarreguen de la logística en les seves diferents bases, continuen la vaga que van realitzar de l’11 al 14 d’abril, amb noves aturades de l’1 al 5 de maig.

Després de més d’un any de negociació del conveni col·lectiu, l’empresa va comunicar als representants dels treballadors la pèrdua i inaplicació del conveni actual, i no s’ha avançat gens en els aspectes socials ni en els econòmics. Es dona el cas que la plantilla ja ha fet bastants sacrificis en els últims anys: a l’inici del contracte, Ferrovial va posar sobre la taula un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) amb la intenció d’extingir 418 llocs de treball i, gràcies a la solidaritat de les treballadores i treballadors assumint una reducció salarial del 5,25% durant dos anys, es va aconseguir que els acomiadaments obligats només fossin 75.

Al passat mes de febrer, l’empresa, obstinada en desregularitzar i empitjorar les condicions laborals, també va iniciar un altre ERO per a 725 persones, i la plantilla va anar a la vaga. Ara, el bloqueix de les negociacions torna a forçar noves jornades de vaga que finalitzaran el proper 5 de maig.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 10 d’abril de 2017