CCOO critica que L’Auditori es negui a destinar a la campanya “Casa Nostra, Casa Vostra” els diners descomptats de la vaga del passat 10 de març

Petició de la plantilla

Comunicat de la Secció Sindical de CCOO a l’Ajuntament de Barcelona:

L’Auditori es nega a destinar els diners descomptats de la vaga del 10 març a la campanya d’ajuda als refugiats “Casa Nostra, Casa Vostra”, tal com demanen els treballadors, que reclamen a l’Ajuntament de Barcelona el pagament de l’1% com a la resta de personal del Consistori.

Els treballadors i treballadores de L’Auditori van demanar a l’empresa destinar els diners descomptats del dia de vaga del passat 10 de març a un projecte social. Concretament, es va proposar destinar-los a la campanya d’ajuda als refugiats “Casa Nostra, Casa Vostra” de la qual L’Auditori forma part com a equipament signant del manifest. L’empresa ha comunicat verbalment que no s’avindrà a signar cap acord amb aquesta finalitat argumentant que aquests diners han de pal•liar les pèrdues que van patir el dia de la vaga.

L’Ajuntament de Barcelona sempre ha signat acords en casos de vaga, destinant els diners dels treballadors que s’hi acullen a causes socials.

La Gerència de l’Auditori deu considerar que no som treballadors públics perquè no volen acollir-se a aquests acords, encara que som 69% Ajuntament i 31% Generalitat.

L’Auditori s’omple d’orgull signant el manifest de “Casa Nostra, Casa Vostra” però a l’hora d’ajudar-los econòmicament destinant els diners descomptats dels seus treballadors s’hi nega, perquè no vol sentir a parlar de destinar aquests diners a causes socials.

El Comitè d’empresa (CCOO/UGT) del Consorci de L’Auditori i l’Orquestra simfònica de Barcelona i nacional de Catalunya (OBC) va convocar una vaga el passat 10 de març per reclamar a l’Ajuntament de Barcelona el pagament de l’augment salarial de l’1% corresponent als anys 2007 i 2008 i els endarreriments corresponents, tal com ha fet amb la resta de treballadors del Consistori.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 d’abril de 2017