La plantilla de Concentra, Servicios y Mantenimiento, S.A. (adscrita a RTVE Catalunya) desconvoca les aturades

El Departament de Maquillatge i Perruqueria de TVE també es queixava de manca de personal

Comunicat de la Secció Sindical de CCOO a RTVE Catalunya:

ATURADES I VAGUES DESCONVOCADES

El Departament de Maquillatge i Perruqueria del Centre de Producció de Programes de TVE a Catalunya ha desconvocat les aturades parcials que tenia previst realitzar els dies 4, 5 i 6 d’abril, entre les 8.30-11.30 h i les 17.30-20.30 h. També s’ha desconvocat la vaga indefinida que mantenien els treballadors de l’empresa CONCENTRA, SERVICIOS Y MANTENIMIENTO, S.A.

Divendres passat, 31 de març, el comitè de vaga de l’àrea de Maquillatge i Perruqueria es va reunir amb la direcció de RTVE Catalunya amb la finalitat d’arribar a un acord que solucionés els problemes que havien derivat en la convocatòria d’unes aturades parcials al departament. En aquell moment es va arribar a un principi d’acord que es va acabar de concretar en la tarda d’ahir. L’empresa va adquirir el ferm compromís de solucionar la manca de personal que aquesta àrea porta patint des de fa molt temps.

D’altra banda, la Inspecció de Treball ha tornat a les instal•lacions de TVE Sant Cugat, on ha certificat que TVE està cometent esquirolatge. La inspectora ha constatat que l’empresa FCC (Fomento de Construcciones y Contratas) ha estat contractada per la Corporació RTVE per fer els treballs que efectuaven els companys de CONCENTRA que estan en vaga. Es tracta d’una mesura il•legal que ataca al principi constitucional que tenen els treballadors. Davant aquesta situació els professionals de CONCENTRA han decidit finalitzar la vaga perquè els esquirols i els qui els han contractat l’han deixat sense efecte.

Especialment cridaner ha estat el paper que ha jugat en aquesta vaga Diego Castro, responsable de Patrimoni a Sant Cugat. Davant la inspectora ha declarat no conèixer el treball que fan els companys de CONCENTRA, ha afirmat no saber com funcionen les instal•lacions climàtiques, reconeix no entendre per a què serveixen els mesuradors de la pressió de l’aigua, que no comprèn com pot ser que s’emplenin els circuits que es buiden a causa de les pèrdues d’aigua que tenen: una actuació impròpia de la persona de la qual depèn el manteniment de Sant Cugat.

Davant aquesta vulneració del dret de vaga per part de la Corporació RTVE per desactivar l’efectivitat d’una vaga legítimament convocada i exercitada pels treballadors de CONCENTRA, CCOO interposarem demanda per vulneració de drets fonamentals.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 d’abril de 2017