CCOO dóna suport als treballadors de l’empresa DTA que han perdut el seu lloc treball

CCOO d’Indústria de Catalunya manifesta el seu suport i solidaritat als 8 treballadors de l’empresa DTA que han perdut el seu lloc de treball arran del canvi de contracta dels serveis auxiliars dels tallers de Renfe de Vilanova i la Geltrú. Fa unes setmanes que DTA ha perdut la contracta i ha acomiadat els 16 treballadors que tenia, dels quals només la meitat han estat contractats per NERTUS, la nova empresa adjudicatària del contracte, que ha cobert la resta de plantilla amb noves contractacions.

CCOO està fent gestions amb Renfe i les seves adjudicatàries per trobar una solució per recol·locar aquests 8 treballadors, que tenen experiència i coneixen perfectament els processos de treball del sector. CCOO d’Indústria considera que la clàusula de subrogació prevista en els convenis provincials del metall s’hauria de fer extensiva també als sectors de muntatge i manteniment ferroviari, entre d’altres. Precisament, la formació i experiència d’aquests treballadors fa més indispensable aconseguir-ho en les properes negociacions dels convenis, per evitar que aquest coneixement i experiència es perdin i garantir una major estabilitat en l’ocupació.

CCOO lamenta que la nova adjudicatària hagi prescindit de part de la plantilla que ja feia entre 8 i 15 anys que treballava en aquestes instal·lacions i que havia anat sent contractada per les diferents empreses que havien guanyat les licitacions.