15 de març, la necessitat de la visibilitat de les persones trans

El 15 de març és dia de la Visibilitat Trans, Malgrat els avenços legals, les conquestes socials ( llei catalana 11/2014 Contra l’Homofòbia i la Transfòbia), el creixent rebuig general contra l’abús transfòbic a les persones transsexuals, i la conscienciació social queda molt de camí per a que les persones trans gaudeixin plenament dels seus drets laborals, socials i polítics i per a que siguin acceptades al mòn del treball i a la societat

Un camí que comença en la foscor de la clandestinitat dels temps de la postguerra, en la qual les persones trans eren abocades a l’exercici de la prostitució o a representar espectacles degradants. Era l’espai que la societat benestant tenia reservat per aquestes persones. Camí que segueix en temps de la transició, camí molts cops fet solitàriament i en companyia d’altres com el moviment feminista o el moviment LGTBI.

És necessari recordar que aquestes situacions de vulnerabilitat, de discriminació i d’assetjament que pateixen les persones trans, tenen lloc al llarg de tota la seva vida i, que sent és imprescindible visibilizar la situació de menors trans, així com també és necessari fer-ho amb les persones joves, adultes i persones grans trans, cada etapa amb característiques i amb problemes específics al llarg de la seva vida.

CCOO en el dia de la visibilitat trans volem desmuntar estratègies de conceptes que amaguen les discriminacions i nomenant-les de manera més adient, perquè masclisme, sexisme, LGTBIfobia, beuen de les mateixes fonts, i no deixa de ser una batalla conceptual, que amb l’etiqueta “contra la ideologia de gènere”, està impulsada per organitzacions ultraconservadores.

CCOO portem anys reivindicant la visibilizació de les persones trans i lluitant contra qualsevol discriminació que aquestes persones pateixin en l’àmbit laboral.

CCOO condemnem qualsevol activitat privada o pública que promogui la discriminació, l’estigmatització i/o atempti contra les persones trans.

Hem de seguir avançant amb l’objectiu d’eliminar la transfobia que persisteix en la societat i aconseguir el respecte cap a les persones trans com a condició necessària de la seva ciutadania.

Les mostres de transfobia orquestrades per organitzacions ultraconservadores espanyoles han sorgit com a reacció a l’aprovació de lleis autonòmiques d’igualtat i no discriminació de les persones LGTBI.

EN EL 15 DE MARÇ DES DE CCOO DENUNCIEM LA TRANSFOBIA I VISUALITZEM LA IMPORTÀNCIA D’APROVAR LLEIS ESTATALS D’IGUALTAT I NO DISCRIMINACIÓ DE PERSONES LGTBI