CCOO exigeix a Cobra una ocupació efectiva per als treballadors de la delegació de Lleida

CCOO d’Indústria dóna suport als treballadors afectats i posa el gabinet jurídic del sindicat a la seva disposició

CCOO d’Indústria denuncia la situació que estan patint els treballadors de l’empresa Cobra a Lleida, des que el passat 1 de febrer va entrar en vigor a tota Catalunya la nova licitació del servei de muntatge i manteniment de la xarxa elèctrica d’Endesa. A la demarcació de Lleida Cobra va perdre el contracte, que ara té l’empresa Melesur, i des de llavors no assigna cap nova feina als 20 treballadors que té a la demarcació, ni tampoc els acomiada, i els manté sense ocupació efectiva, al·legant que estan convocats per l’empresa per fer tasques de formació.

CCOO d’Indústria manifesta el seu suport als treballadors afectats i denuncia que amb aquesta actitud Cobra pretén que els treballadors abandonin l’empresa voluntàriament per demanar feina a la nova adjudicatària del servei, renunciant a la indemnització per acomiadament que legítimament els pertocaria.

A la resta de Catalunya, els convenis provincials del metall garanteixen que quan hi ha un canvi de contractes, els treballadors de l’empresa que ha perdut la licitació se subroguin a la nova empresa adjudicatària, mantenint les seves condicions de treball i antiguitat. En el cas del Conveni del metall de Lleida, però, encara no ha estat possible incorporar aquest dret.

Davant d’aquesta lamentable situació, CCOO posa el seu gabinet jurídic a disposició dels treballadors afectats de Cobra de Lleida per tal d’emprendre les accions legals oportunes contra l’empresa, que està negant una ocupació efectiva als seus treballadors.