La majoria dels treballadors de La Model vota a favor de negociar amb el Departament de Justícia les condicions del trasllat pel tancament del centre

Comunicat de premsa conjunt dels sindicats de presons CCOO, UGT, CATAC-IAC, CSIF

Us informem del resultat de les votacions efectuades al centre penitenciari. Homes, els dies 27 i 28 de febrer, per saber el posicionament dels seus treballadors i treballadores a favor o en contra que els sindicats obrim negociacions amb el Departament de Justícia per tractar les condicions per al trasllat dels treballadors i treballadores afectats pel tancament del centre.

Sobre un cens de 505 persones, han votat un total de 302, un 59,80%, i els resultats han donat suport de forma àmplia al SI, amb 217 vots favorables (un 71,85% dels vots emesos), amb 83 en contra (27,48%), 1 vot nul i 1 altre en blanc.

Tots els sindicats volem agrair a tots els companys i companyes la seva participació i la confiança dipositada en nosaltres.

A partir d’aquest dijous iniciarem les negociacions, en el grup de treball, amb l’Administració, però us volem anticipar que exigirem al Departament de Justícia veritables compromisos per pal·liar el màxim que sigui possible les conseqüències que sobre el conjunt de la plantilla tindrà una mesura tan traumàtica com la decidida per l’Administració, que és el tancament exprés de la presó Model.

També constatarem, a partir de dijous, si realment l’Administració vol negociar de bona fe els efectes laborals del tancament de La Model.