CCOO de Catalunya demana investigar les violacions dels drets laborals a Bangladesh

Carta adreçada als diputats del Parlament Europeu

CCOO s’ha afegit a la campanya per demanar als diputats al Parlament Europeu que s’investiguin les violacions dels drets laborals a Bangladesh. Per això ha adreçat la carta que impulsen per la Confederació Sindical Internacional (CSI), la Confederació Europea de Sindicats (CES), i les federacions sindicals internacionals UNI, UNI Europa, IndustriALL i IndustriAll Europa.

En ella es demana l’inici immediat d’una investigació en el marc del Sistema de Preferències Generalitzades (SPG) relativa a les vulneracions greus i sistemàtiques dels drets laborals i sindicals al país asiàtic, cosa que ha rebutjat la Unió Europea (UE).

Aquesta acció és complementària del lliurament d’una altra carta de les federacions d’Indústria i de Serveis de CCOO de Catalunya, el passat divendres, al consolat de Bangladesh a Barcelona, per rebutjar la repressió del dret de vaga en aquest país, on s’estan acomiadant, detenint i empresonant sindicalistes i treballadors i treballadores de la indústria de la confecció.

La carta es pot consultar a internet:

Barcelona, 27 de febrer de 2017