Compareixença al Parlament de Loly Fernández, responsable de Salut Laboral de CCOO de Catalunya

Sessió ordinària de la Comissió de Treball

Demà dijous, 2 de febrer, a partir de les 10.00 hores del matí, Loly Fernández, responsable de Salut Laboral de CCOO de Catalunya, compareixerà al Parlament de Catalunya (Parc de la Ciutadella, s/n, Barcelona, sala 1), en el marc d’una sessió ordinària de la Comissió de Treball.

Loly Fernández presentarà l’informe “Situació i impacte de la declaració de les malalties relacionades amb el treball a Catalunya”, que el sindicat va presentar a l’abril de l’any passat (https://www.ccoo.cat/noticia/200219/situacio-i-impacte-de-la-declaracio-de-les-malalties-relacionades-amb-el-treball-a-catalunya) i que ha servit per impulsar que el Departament de Salut de la Generalitat presenti al Parlament un projecte per a la detecció i gestió de la patologia laboral a Catalunya dins d’un Pla Director de Salut Laboral, que fins i tot preveu incloure l’elaboració d’un Decret sobre el procediment de comunicació de sospites de malalties professionals a Catalunya. Aquestes són, entre d’altres, les mesures que al propi informe s’exigien des de CCOO per fer front al 75% de les malalties professionals no declarades com a tal, i que suposen cost per al sistema públic de salut i retallen drets de Seguretat Social i de prevenció a la població treballadora.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 1 de febrer de 2017