CCOO és el sindicat que més augmenta la seva representativitat a Catalunya durant l’any 2016

Segons les dades de les eleccions sindicals de l’any passat

CCOO de Catalunya ha analitzat les dades d’eleccions sindicals de l’any 2016 a Catalunya, on es destaca que CCOO és el sindicat que incrementa més la seva representativitat. Cal dir que l’any passat s’ha augmentat en 1.009 delegats els representants sindicals a Catalunya, passant de 49.591 l’any 2015 a 50.600 el 2016. Dels 1.009 delegats nous, 491 són de CCOO, que millora la seva taxa de representativitat en 0,14 punts i arriba al 41,84% del total, 21.169 representants en actiu. El segon sindicat, la UGT, augmenta en 292 delegats els seus representants, però la seva taxa de representativitat cau un 0,20% i es queda en el 38,70% del total. Ja molt lluny en percentatge trobem la USOC, amb un 4,57% i una caiguda del 0,19% de la seva taxa de representativitat, i la CGT, amb un 2,72% i un augment del 0,10%.

Més dones delegades

En general, augmenten més les dones delegades que els homes. També a CCOO, on les dones delegades augmenten en 338 i els homes en 153. Si el 2015 les delegades representaven el 40,68% del total de delegats de CCOO a Catalunya, a finals del 2016 ja eren el 41,33%.

Les dades mostren que CCOO és el sindicat que més creix a les empreses que renoven la seva representació i també a aquelles que han fet eleccions sindicals per primera vegada. A les empreses que han renovat representació, CCOO augmenta en 91 delegats i delegades, mentre que UGT i USOC perden 26 i 56 representants respectivament, i un creixement de 69 en el cas de la CGT. D’altra banda, l’any 2016 hi ha un centenar de centres de treball més que tenen representació sindical i que el 2015 no en tenien. Dels nous delegats i delegades sorgits d’aquestes noves eleccions, CCOO obté 763, per 679 de la UGT, 81 de la USOC i 27 de la CGT (260 tota la resta).

Més treballadors amb representació sindical a Catalunya

Cal destacar que el nombre de treballadors i treballadores amb representants vigents ha augmentat en 36.472, de manera que el total de treballadors i treballadores amb representació sindical a Catalunya passa a ser d’1.224.241. Aquest fet s’explica per la renovació de mandats que havien caducat l’any anterior i perquè molts centres de treball han augmentat les seves plantilles i, per tant, també els representants. Al mateix temps, s’explica per la realització d’eleccions sindicals a centres de treball on no se n’havien fet mai.

CCOO valora especialment els augments en representativitat obtinguts pel sindicat a sectors com el de begudes (59,06%), tecnologies de la informació i la comunicació, TIC (58,94%), energia (57,14%), vidre i ceràmica (50,72%), moda tèxtil (50,24%), indústria de l’alimentació (48,37%) o estacions de servei (47,16%), entre d’altres.

Finalment, CCOO de Catalunya vol destacar la seva majoria sindical després de celebrades les eleccions sindicals a empreses tan representatives com Serunion, Grup Kalise Menorquina, LIDL Supermercados, Valoriza Servicio a la Dependencia, Centro de Investigación Biomédica en Red, IBM Global Services España, Futbol Club Barcelona, SOREA Girona, Institut Català d’Energia, Universitat de Barcelona, Indra BMB Servicios Digitales, Industrias Farmacéuticas Almirall Prodesfarma, Aena, RTVE, Cacaolat o General Óptica.

Trobareu tota la informació en aquest enllaç:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de gener de 2017