La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya exigeix una investigació per aclarir els fets arran de la menor de 8 anys morta a Hospital de Blanes

En primer lloc, des de CCOO volem expressar el nostre condol a la família per la menor morta el passat diumenge a l’Hospital de Blanes, a la vegada que exigeix una profunda investigació per tal d’aclarir com es van succeir els fets, on malauradament el resultat ha estat la mort d’una nena de 8 anys.

Volem deixar constància que ha quedat al descobert la insuficiència del nostre sistema sanitari pel que fa al trasllat de pacients pediàtrics. No podem entendre com per a tot el territori de Catalunya només hi hagi disponibilitat de dues ambulàncies medicalitzades pediàtriques i concentrades a Barcelona.

Està clar, que la resta de províncies: Tarragona, Lleida i en aquest cas, Girona necessiten d’una dotació de transport d’aquestes característiques. I per tant, considerem urgent un replantejament de SEM pediàtric per aquests territoris.

Tot plegat, no podem deixar de banda, que a més,  el que es necessita és que els hospitals de referència disposin d’ UCI pediàtriques i neonatals de qualitat, per fer front a casos similars, on qualsevol nen o nena del nostre territori, visqui on visqui, tinguin la possibilitat de ser atesos amb els criteris d’igualtat, equitat i accessibilitat. I volem recordar que les reivindicacions de CCOO fa temps que van en aquesta línia.

24/01/2017