La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya exigeix una rectificació pública del conseller de Salut Toni Comín quan diu que les lliteres als passadissos són decisió de la infermera

Per tenir el pacient més “a la vista”

Davant les declaracions del conseller de Salut de la Generalitat, Toni Comín, on afirma que, en ocasions, el fet de tenir pacients a lliteres en els passadissos dels serveis d’urgències és per decisió de la infermera que vol tenir el pacient més “a la vista”, des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya exigim una rectificació pública.

En primer lloc, perquè el fet de tenir pacients als passadissos no agrada a cap professional de la salut, i molt menys als professionals d’infermeria. Això és conseqüència d’uns dèficits estructurals dels diferents sistemes, que es veuen agreujats per totes les retallades que des de l’any 2012 el nostre sistema de salut està patint.

Volem recordar que tampoc hi ajuda els més de 10.000 professionals de la salut perduts ni els més de 1.000 llits tancats. És evident que, si obrim llits i contractem professionals, es podrien drenar molt millor i molt més ràpid els usuaris “aparcats” als serveis d’urgències, molts d’ells als passadissos.

Aprofitem per reiterar que el passadís d’un servei d’urgència és el lloc menys idoni per atendre als pacients, ja que se’ls hi ha d’administrar medicació, cal donar cobertura a les necessitats més bàsiques, i perden tota la intimitat. En definitiva, no només donem una assistència de qualitat sinó que fem que els pacients perdin la seva dignitat.

Els professionals de la salut no poden posar més de la seva part de tot el que ja vénen fent, per la qual cosa, des de CCOO exigim inversió urgent.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de gener de 2017