La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya valora positivament l’obertura d’una sala a l’Hospital Casa Maternitat per atendre 24 pacients, tot i que arriba tard

Davant de la situació de col·lapse dels serveis d’urgències a Barcelona

Aquest matí de divendres 13 de gener de 2017, la Direcció de l’Hospital Clínic, a causa de l’estat permanent de col·lapse que pateixen als serveis d’urgències, han comunicat als sindicats amb presència al Comitè d’Empresa, la decisió d’obrir una sala a l’Hospital Casa Maternitat.

Aquesta sala donaria estaria dotada de 24 llits per atendre els pacients, tant provinents de l’Hospital Clínic com de l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona. La sala “d’esponjament” entraria en funcionament la setmana del 16 de gener i s’allargaria fins el proper 31 de març de 2017. Tot el dispositiu i el personal estarien gestionats per l’Hospital Clínic de Barcelona.

Des de CCOO valorem positivament aquesta decisió tot i que considerem que arriba tard perquè els usuaris i professionals de la sanitat catalana portem molts dies patint un col·lapse permanent.

Una vegada més, volem incidim en el fet que aquest col·lapse no només és degut a l’alta incidència de nous casos de grip, sinó que evidencia novament els dèficits que patim i que el nostre sistema de salut no pot continuar amb les retallades que arrosseguem des de l’any 2012.

CCOO exigim que es replantegin una dotació pressupostària suficient per dotar el nostre sistema sanitari dels recursos que la població de Catalunya necessita, i  reiterem que la que s’ha previst per al pressupost d’aquest any 2017, és clarament insuficient.