Concentració de protesta per l’anunci de tancament de la Presó Model de Barcelona

Dilluns, 16 de gener, a les 16hores, davant la seu del Departament de Justícia a Barcelona

CCOO, juntament amb UGT i CATAC, convoca els treballadors i treballadores penitenciaris a una concentració de protesta per l’anunci de tancament del Centre Penitenciari d’Homes de Barcelona (CPHB), conegut popularment com “la Model”, sense preveure un nou centre. La mobilització tindrà lloc dilluns, 16 de gener, a les 16 hores, davant la seu del Departament de Justícia de la Generalitat (c/ Pau Claris, 81, Barcelona).

Per al sindicat, és indecent afirmar en una reunió que totes les opcions estan obertes, quan ja han pres una decisió: tancar la presó sense esperar la construcció del nou centre. És indecent afirmar que el conveni possibilita la construcció dels nous centres quan tenen clar que no es construirà un centre ordinari a la ciutat de Barcelona. I és indecent amagar aquesta informació als 560 treballadors i treballadores de la presó, als seus representants i a tota l’opinió pública.

CCOO ja va advertir que una decisió d’aquest tipus significaria l’inici d’un període de mobilitzacions. Hem perdut la confiança en aquests gestors, ens han enganyat, com a la resta de persones. Aquesta actuació no ha de quedar, no pot quedar, sense resposta.

A més, aquesta decisió no afecta exclusivament al personal del CPHB. Tindrà repercussió directa sobre el personal de tots els centres penitenciaris i suposarà amortitzacions de llocs de treball i trasllats forçosos en condicions laborals precàries.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de gener de 2017