Problemes laborals a la fàbrica de producció Sandoz Industrial Products, SA, de les Franqueses del Vallès

Acomiadament d’un treballador

Fa uns dies es van celebrar els 50 anys de funcionament d’una de les companyies capdavanteres de la comarca del Vallès Oriental, Sandoz Industrial Products, SA, de les Franqueses del Vallès (pertanyent al grup Novartis). Des del comitè d’empresa es vol ressaltar el caràcter fundador de la companyia com una gran família en la qual els treballadors eren considerats l’actiu més important que tenia l’empresa.

Aquest ambient familiar ha aconseguit que una empresa petita del sector químic, amb 6 treballadors en la seva fundació, s’hagi convertit en un referent mundial en la fabricació de productes farmacèutics.

Des de la Secció Sindical de CCOO i el comitè d’empresa no saben en quin moment es va perdre aquest caràcter familiar, en quin moment les persones que treballen a Sandoz deixen de ser membres d’una gran família que lluitaven per un objectiu comú a ser un simple número.

L’última prova d’aquest allunyament entre la direcció de l’empresa i el conjunt dels treballadors es pot palpar en un ambient crispat, de por, de la falta de confiança que existeix entre els comandaments de direcció i el conjunt dels treballadors, situació que ha portat a l’acomiadament d’un company.

Des de la Secció Sindical de CCOO, al costat del comitè d’empresa i amb el suport dels treballadors, sol·liciten la seva reincorporació immediata. Per aquest motiu s’ha decidit dur a terme una sèrie d’accions encaminades a poder seure amb la direcció i acordar la millor forma de procedir.

Barcelona, 29 de desembre de 2016