Reforma del Sistema de Formació per a l’Ocupació

Se n’exclouen les organitzacions sindicals i patronals més representatives

La reforma del Sistema de Formació per a l’Ocupació que introdueix el Reial decreto-llei 4/2015 i que ha imposat el Govern del PP, a més d’apartar les organitzacions sindicals i patronals més representatives de la impartició de la formació, les expulsa de la direcció del sistema. Aquesta reforma no garanteix la millora de la qualitat de la formació i exclou del govern de les polítiques de formació per a l’ocupació qui millor coneix les necessitats formatives del mercat de treball, que són els sindicats i les patronals.

CCOO de Catalunya analitza i valora la reforma i com aquesta pot afectar el dret individual a la formació per al desenvolupament personal i professional de les persones treballadores.

Feu clic per veure:
– El document de valoració aprovat al Comitè Confederal de CCOO del 13 de maig de 2015.
– El Reial decreto-llei 4/2015
– El resum del Reial decreto-llei 4/2015
– El document de comparativa legal entre la normativa del 2007 i la nova, aprovada el 2015.
– El comunicat de premsa ‘El Govern del PP imposa un nou model de formació per a l’ocupació que no garanteix més qualitat formativa’ (18-5-2015)
– L’article de Cristina Faciaben, secretària de Socioeconomia de CCOO de Catalunya, al Lluita Digital 219 (15-5-2015)
– L’article ‘Formació, entre el dret i el negoci’ de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, al seu blog (22-3-2015).
– El comunicat de premsa ‘CCOO de Catalunya alerta que el nou model de formació per l’ocupació imposat pel Govern espanyol no garanteix la qualificació professional dels treballadors’ (20-3-2015)