Propostes de la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària, davant les eleccions del 20-N

Presentat en roda de premsa el document ‘Ser ric surt molt barat. La fiscalitat per fer una societat més justa’

La Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària, integrada per 24 entitats i organitzacions de la societat civil catalana, ha fet, el dimarts 8 de novembre, una roda de premsa per presentar les seves propostes en fiscalitat de cara a les eleccions generals del proper 20-N.

La plataforma ha presentat el document “Ser ric surt molt barat. La fiscalitat per fer una societat més justa”. En ell es desmunten els arguments que ens volen imposar per portar a terme polítiques de retallades i polítiques fiscals que només beneficien els qui més tenen. El que cal és un sistema fiscal just i equitatiu, que faci una funció redistributiva i que faci aflorar els recursos que tot i ser necessaris i existir, no s’estan recaptant:

• El frau fiscal i l’economia submergida se situen a Espanya entre el 23% i el 25% del PIB; a Catalunya, aquesta taxa se situaria en un 22,3%.
• L’IRPF suposava el 2007 un 38% de la recaptació total, mentre que el 2010 va suposar un 44%. Aquest impost es basa en un 97% en les retencions del treball, mentre que les de capital només suposen un 3% del total.
• Els impostos indirectes com l’IVA també representen cada cop una major part de la recaptació, passant del 39% al 45% en aquest mateix període. En canvi, la recaptació de l’Impost de Societats ha caigut en tres anys del 23% a l’11%.

En la roda de premsa, que ha tingut lloc a les 11.30 hores al Pati Llimona de Barcelona, hi han intervingut Òscar Mateos, portaveu de la plataforma, Miguel Ángel Mayo, Sindicat de Tècnics del Ministeri d’Economia i Hisenda (GESTHA Catalunya), Ester Boixadera, CCOO de Catalunya, Laura Pelay, UGT de Catalunya, i Xavier Caño, ATTAC Acordem.

Feu clic per veure:
-el document ‘Ser ric surt molt barat. La fiscalitat per fer una societat més justa’
-el document ‘Ser rico sale muy barato. La fiscalidad para hacer una sociedad más justa’ (en castellà)
-les declaracions d’Òscar Mateos, portaveu de la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària, Miguel Ángel Mayo, de GESTHA Catalunya, i Ester Boixadera, secretària de Relacions Institucionals i Coordinació de Direcció de CCOO de Catalunya, efectuades en la roda de premsa del dimarts 8 de novembre de 2011
-el bloc de la Plataforma per una fiscalitat justa, ambiental i solidària

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 7 de novembre de 2011