Altres notícies

CCOO alerta que el 2016, tot i la lleu recuperació, tanca amb unes taxes d'atur insostenibles i uns nivells d'ocupació i activitat molt allunyats del que preveu l'estratègia Europa 2020

Els llocs de treball generats el 2016 són precaris, no requereixen formació, són majoritàriament temporals, molts d'ells a jornada parcial, amb contractes de curta i molt curta durada i amb baixos salaris.

més informació »

Butlletí d'Actualitat Econòmica i Social, núm. 10. Gener del 2017. Elaborat pel CERES i la Secretaria de Socioeconomia de CCOO de Catalunya

Publicació periòdica que presenta, valora i dona accés a una selecció d'informacions de temàtica econòmica i social.

més informació »

"Cal un Tribunal Constitucional amb més dones"

La democràcia exigeix paritat en la representació i la presa de decisions i, per suposat, en l'àmbit constitucional també, pel que cal un Tribunal Constitucional equilibrat.

més informació »

El cos de les dones, territori expropiat

La salut està fortament influïda per l'entorn i les condicions de vida de la ciutadania, resultat no només de decisions individuals, sinó també de condicionants socials, culturals, econòmics o mediambientals. Les dones acostumen a estar en una situació d'oblit per la seva condició de dones, a la qual s'afegeixen altres condicionants, com la classe social, l'edat, l'ètnia, la discapacitat, l'opció sexual…

més informació »

"Garantir la ciutadania i la renda"

En l'article de Joan Carles Gallego i Camil Ros, publicat a 'El Periódico', el 3 de gener de 2017, es destaca que una assignació econòmica de suficiència permetria dotar de seguretat i llibertat els més vulnerables.

Joan Carles Gallego: 'Ocupació, salaris i pensions'

Article publicat al diari 'El Periódico de Catalunya' el dimarts 27 de desembre del 2016.

més informació »

CCOO i IAC demanen al Govern que no torni a castigar els empleats públics en els pressupostos del 2017

Reunions amb els grups parlamentaris.

més informació »

Tercer taller gratuït d'ajuda a persones en situació d'atur

Demà divendres, 27 de gener, a les 16.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

Concentració en defensa de les pensions

Demà divendres, 27 de gener, a les 10.30 hores, al c/ Sant Antoni Maria Claret, 5-11, de Barcelona.

més informació »

El Sector Ferroviari de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO ha organitzat jornades sobre les malalties que origina l'amiant

El dimecres, 25 de gener, a la seu de CCOO a Barcelona, amb el lema "Identificar amiant és complicat. No fer-ho és mortal".

més informació »

Concentració del sector de la dependència

Demà dijous, 26 de gener, a partir de les 11.00 hores, al c/Sepúlveda, 148, de Barcelona.

'El sindicalisme confederal per una Europa Social'

L'acte "El sindicalisme confederal per una Europa Social" tindrà lloc a la seu de CCOO de Catalunya, el divendres 10 de febrer, a partir de les 10 del matí, i comptarà amb la projecció de la pel·lícula 'Gracias Jefe', de François Ruffin.

més informació »

CCOO lamenta l'accident laboral mortal d'un treballador a Maçanet de la Selva

Condol a la família i companys.

més informació »

El Consell Nacional de CCOO de Catalunya s'adhereix al Manifest pel Pacte Nacional pel Referèndum

Ho ha decidit en la reunió d'aquest matí.

més informació »

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya exigeix una investigació per aclarir els fets arran de la menor de 8 anys morta a Hospital de Blanes

Volem deixar constància que ha quedat al descobert la insuficiència del nostre sistema sanitari pel que fa al trasllat de pacients pediàtrics. No podem entendre com per a tot el territori de Catalunya només hi hagi disponibilitat de dues ambulàncies medicalitzades pediàtriques i concentrades a Barcelona.

més informació »

Concentració de l'àmbit penitenciari pel tancament raonat de la Presó Model de Barcelona

Amb la consigna “La Model no es tanca sense la Zona Franca”, demà dimecres, 25 de gener, a les 9.30 hores, davant del Parlament de Catalunya.

més informació »

CCOO d'Indústria exigirà el manteniment de l'ocupació en l'operació de compra de La Menorquina pel grup Lacrem

CCOO d'Indústria de Catalunya exigirà tota la informació i la documentació necessària per analitzar els possibles efectes i garantir l'ocupació en l'operació de compra del grup Kalise Menorquina per part del grup Lacrem, propietat de la família Farga, que fabrica gelats de la marca Farggi, segons ha sortit publicat avui a la premsa.

Enquesta de CCOO de Catalunya sobre les pensions

Volem conèixer la teva opinió sobre deu propostes per garantir unes pensions dignes per a tothom, i saber el nivell de suport amb el qual comptem per part dels nostres afiliats i afiliades.

CCOO i UGT donem suport a la convocatòria veïnal 'Ocupem les Rambles'

CCOO i UGT, tot i que no compartim el manifest veïnal en alguns dels seus aspectes, donem suport a la mobilització prevista pel dissabte dia 28 de gener a la Rambla de Caneletes.

més informació »

Reunió de la Mesa de professorat públic no universitari

Concentració demà dimecres, 25 de gener, a les 10.30 hores a la seu del Departament d'Ensenyament a Barcelona.

més informació »

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya exigeix una rectificació pública del conseller de Salut Toni Comín quan diu que les lliteres als passadissos són decisió de la infermera

Per tenir el pacient més “a la vista”.

més informació »

Joan Carles Gallego assistirà a la presentació de la Marxa Pagesa, que tindrà lloc del 26 al 28 de gener

Roda de premsa d'Unió de Pagesos demà dimarts, 24 de gener, a les 11.30 hores, al Col·legi de Periodistes de Catalunya.

més informació »

Minut de silenci per dos agents rurals morts a Lleida

Condol a la família i entorn.

més informació »

Javier Pacheco, secretari general de CCOO d'Indústria de Catalunya, presenta els avals necessaris per optar a la Secretaria General del sindicat

En l'11è Congrés, que tindrà lloc els dies 4, 5 i 6 d'abril del 2017.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "El ressò de la seva veu"

El secretari general de CCOO de Catalunya situa la matança dels advocats laboralistes d'Atocha a Madrid, el 24 de gener del 1977.

més informació »

CCOO de Catalunya convoca demà a les 12 h 5 minuts de silenci davant dels seus locals per la mort dels agents rurals morts a mans d'un caçador

CCOO de Catalunya convoca 5 minuts de silenci demà dilluns, 23 de gener, a les 12 hores, davant la porta de tots els seus locals arreu de Catalunya, amb l'excepció de Lleida on la concentració tindrà lloc a la Paeria, per la mort ahir de dos agents rurals a mans d'un caçador

més informació »

Profunda consternació a CCOO de Catalunya per la mort de dos membres del cos d'Agents Rurals, vinculats al sindicat, a mans d'un caçador

CCOO de Catalunya viu una profunda consternació per la mort avui de dos agents rurals presumptament a mans d'un caçador a la població d'Aspa (Lleida), que ha estat detingut pels Mossos d'Esquadra. Segons ha informat l'Agrupació d'Agents Rurals de CCOO, un d'ells havia estat delegat de CCOO entre els anys 2012 i 2014 i l'altre era delegat de prevenció des del mes de desembre.

més informació »

Joan Carles Gallego respon al conseller Comín que CCOO de Catalunya no ha canviat la seva posició a favor de la sanitat pública i les desprivatitzacions d'hospitals i serveis sanitaris

Davant la referència explícita del conseller al sindicat en la darrera Comissió de Salut.

més informació »

CCOO dóna suport a les mobilitzacions contra el CETA

Demà dissabte, 21 de gener, a Barcelona concentració a les 12.00 h davant la seu de l'Oficina del Parlament Europeu (Passeig de Gràcia, 90).

més informació »

CCOO demana aprovar la llei de la renda garantida de ciutadania aquesta legislatura

Davant la compareixença d'aquesta tarda de la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Dolors Bassa, per explicar a la Comissió del Parlament els pressupostos per al 2017 del seu Departament, CCOO volem manifestar que una pedra de toc fonamental sobre el caràcter social dels pressupostos és la implantació de la renda garantida de ciutadania (RGC), prestació per protegir de la pobresa, establerta a l'article 23 del vigent Estatut i que s'està discutint al Parlament gràcies a una iniciativa legislativa popular (ILP).

més informació »

CCOO critica la cosificació de la dona a l'exhibició de sexe explícit al bar The Bot, de Mataró

Utilització de la dona com a objecte de consum.

més informació »

Segon taller gratuït d'ajuda a persones en situació d'atur

Demà divendres, 20 de gener, a les 16.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

CCOO impulsa assemblees obertes sobre el futur de les pensions

Des de demà dijous, 19 de gener, a diferents ciutats de Catalunya.

més informació »

CCOO convoca vaga indefinida a Groupalia perquè no paga les nòmines

De novembre i desembre de 2016.

més informació »

Lluita digital 260. El 2017 comença amb un empobriment dels salaris i les pensions

En aquest número parlem sobre l'empobriment dels salaris i les pensions, la poca creació d'ocupació, els acomiadaments del Grup Hotusa i el Pla d'urgències sanitàries, entre altres temes.

més informació »

Concentració per demanar que els pressuposts de la Generalitat del 2017 incorporin partides econòmiques per donar compliment a les demandes dels seus treballadors i treballadores

Demà dimarts, 17 de gener, a les 12.00 hores, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "En el camí de La Camocha"

El secretari general de CCOO de Catalunya recorda els orígens del sindicat a la mina asturiana de La Camocha.

més informació »

'Reforma horària, horaris per a les persones'. Nou programa de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa de CCOO a Televisió de Catalunya, capítol 237: 'Reforma horària, horaris per a les persones'

més informació »

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya valora positivament l'obertura d'una sala a l'Hospital Casa Maternitat per atendre 24 pacients, tot i que arriba tard

Aquest matí de divendres 13 de gener de 2017, la Direcció de l'Hospital Clínic, a causa de l'estat permanent de col·lapse que pateixen als serveis d'urgències, han comunicat als sindicats amb presència al Comitè d'Empresa, la decisió d'obrir una sala a l'Hospital Casa Maternitat.

més informació »

CCOO valora positivament el primer Pla d'acreditació i qualificació professionals com a mesura de xoc, però alerta que el 45% de la població activa a Catalunya no té acreditada la seva experiència laboral o formació no formal

Oferta de 7.900 places.

més informació »

Concentració de protesta per l'anunci de tancament de la Presó Model de Barcelona

Dilluns, 16 de gener, a les 16 hores, davant la seu del Departament de Justícia a Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya considera imprescindible apujar salaris i revalorar les pensions per sobre de l'IPC per evitar la pèrdua de poder adquisitiu de les persones

Valoració de les dades de l'IPC de desembre de 2016.

més informació »

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya considera que el Pla Integral d'Urgències de Catalunya (PIUC) arriba tard i és insuficient

Davant de la situació de col·lapse dels serveis d'urgències per epidèmia de grip.

més informació »

Tallers gratuïts d'ajuda a persones en situació d'atur

Els divendres 13, 20 i 27 de gener, a les 16.30 hores, a la seu de CCOO a Barcelona.

CCOO valora l'anunci de tancament de la Presó Model de Barcelona

Pel tancament en paral·lel a la inauguració de nous centres penitenciaris.

CCOO s'adhereix al manifest per un Tribunal Constitucional (TC) equilibrat

Pel nomenament de dones magistrades.

més informació »

La plantilla de Gimesport, empresa que gestionava el poliesportiu Marina Besòs de Sant Adrià, es manifestarà demà per reclamar l'obertura de la instal·lació i la recuperació dels llocs de treball

Demà dijous, 12 de gener, a les 18.00 hores.

CCOO denuncia acomiadaments i repressió sindical al Grup Hotusa Hotels

Concentració demà dijous, 12 de gener, a les 11.00 hores, davant l'Hotel Exe Laietana Palace de Barcelona.

més informació »

CCOO considera precipitat el tancament de la presó Model de Barcelona sense construir el centre que la substituirà

Per un procés negociat.

més informació »

Presentació del nou Postgrau en Idees i Experiències Polítiques Transformadores, de la UAB

Conferència amb Jordi Borja, demà dimarts, 10 de gener, a les 19.00 hores a la seu de CCOO a Barcelona.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Insuportables dades d'atur i ocupació, insostenibles polítiques públiques"

El secretari general de CCOO de Catalunya reflexiona sobre les dades d'atur d'aquest inici del 2017.

més informació »

CCOO i la resta de sindicats amb representació a la Mesa Sectorial d'Ensenyament expliquen les raons de la vaga del 9 de febrer

Tots els sindicats amb representació a la Mesa Sectorial de Negociació de Personal Docent no Universitari convoquen una roda de premsa que tindrà lloc el proper dilluns 9 de gener a les 11 hores del matí a la seu de la FAVB, carrer Obradors, 6-8, Barcelona.

més informació »

CCOO de Catalunya alerta que el 2016, malgrat la reducció de l'atur, finalitza amb una escassa creació d'ocupació i manté una elevada precarització laboral

Comunicat de premsa de CCOO de Catalunya on el sindicat valora les dades de l'atur registrat de desembre de 2016

més informació »

CCOO alerta que l'any s'inicia amb un empobriment de salaris i pensions a causa de les polítiques salarials, laborals i socials

Hem començat l'any 2017 amb pujades de preus de determinats serveis i productes, i també amb alguna baixada. CCOO vol destacar l'impacte directe que aquests augments de preus tindran en la capacitat adquisitiva dels salaris, en especial dels més baixos, i sobretot en el Salari Mínim Interprofessional –SMI- i les pensions i el seu efecte en la qualitat de vida de la majoria de la societat.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Benvinguts i benvingudes al 2017: comença amb alerta de pobresa"

El secretari general de CCOO de Catalunya parla de la pujada de preus al nou 2017.

més informació »

Problemes laborals a la fàbrica de producció Sandoz Industrial Products, SA, de les Franqueses del Vallès

Acomiadament d'un treballador.

més informació »

CCOO desconvoca la vaga al sector de muntatge i manteniment elèctric del 30 de desembre i 2 de gener

Davant la pressió de la mobilització del sector, les empreses desbloquegen el procés de subrogació que ha de garantir l'ocupació de més de 800 treballadors i treballadores de les empreses contractistes d'ENDESA.

més informació »

CCOO lamenta la mort de Manuel Andreu, històric sindicalista i activista veïnal

President de la FAVB entre el 1998 i el 2004.

CCOO desconvoca la vaga indefinida a Ambulàncies Ponent

Acte de conciliació.

més informació »

El blog d'en Joan Carles Gallego: "Any de traspàs"

El secretari general de CCOO de Catalunya fa una valoració de l'any 2016.