Eleccions sindicals

CCOO amplia la condició de primer sindicat de Catalunya

Les dades de les eleccions sindicals a 31 de desembre del 2018 confirmen que CCOO amplia la seva condició de primer sindicat a Catalunya. Respecte a l’any 2017, el nombre de representats sindicals elegits i elegides al 2018 ha augmentat en 739, i han arribat a un total de 51.353 representant sindicals a Catalunya. Les dades mostren que CCOO és el sindicat que més creix, i obté 313 delegats i delegades més que l’any anterior, i augmenta també la taxa de representativitat. A finals de l’any passat, CCOO tenia 21.692 delegats i delegades que representa el 41,64 % del total.

Evolució del nombre de representants a Catalunya 2017-2018
Percentatge de representativitat a Catalunya el 2018
Evolució de la taxa de representativitat a Catalunya 2017-2018

Primer sindicat en empreses amb noves eleccions

Una altra bona notícia és la presència de CCOO en les eleccions en empreses noves, on no hi havia representació sindical. CCOO també és el sindicat que més creix en aquestes empreses i aconsegueix 656 representants, el que significa un 42,68 % del total, fins i tot més percentatge que en empreses amb representació consolidada. Això vol dir que CCOO s’està implantant als espais de la nova economia, sindicant bona part dels seus treballadors i treballadores.

Representativitat en noves eleccions sindicals l'any 2018

Però si observem les dades de les eleccions sindicals en empreses que renoven la seva representació també comprovem que CCOO és el sindicat que més creix, amb 434 delegats i delegades més, sobretot en sectors com l’aeri, aigües, banca, camp, ensenyament, intervenció social, joc, moda, telecomunicacions o les TIC, entre d’altres. CCOO aconsegueix clarament el manteniment de la seva organització en molts sectors productius i millora la confiança que dipositen al nostre sindicats aquests treballadors i treballadores.

Les dones, la base del creixement de la representació de CCOO

Cal destacar que les dones joves són la base del creixement de la representació sindical. Del creixement total de delegats i delegades (313), 245 són dones, el que significa un 78 %. Les delegades de CCOO ja representen el 42,42 % del total de representants de CCOO. Si mirem els menors de 30 anys, les dones ja representen el 45,29 %, el que torna a confirmar que CCOO és un sindicat de dones i homes amb una clara vocació feminista.

Delegats i delegades de CCOO amb 30 anys o menys

CCOO primera força sindical de Catalunya

Guia bàsica de dret laboral

Edició revisada el maig de 2019

Les eleccions sindicals, any rere any, confirmen CCOO com la primera força sindical de Catalunya. Els treballadors i treballadores d’aquest país, amb el seu suport i la seva confiança, fan que Comissions Obreres tingui més de 24.000 delegats i delegades, distribuïts per la major part d’empreses d’arreu de Catalunya, de tots els sectors i de tots els territoris. Una bona part d’aquestes empreses són petites i mitjanes, i això ho té molt en compte el nostre sindicat; per això s’està realitzant una tasca important per ser a prop dels treballadors i treballadores de les pime i donar respostes efectives mitjançant els seus representants.

Sabem, però, que  en les relacions laborals es plantegen dubtes i situacions que requereixen respostes ràpides i clares. Amb l’objectiu de resoldre aquests dubtes més freqüents dels treballadors i treballadores i dels delegats i delegades de les pime, posem a la vostra disposició la guia bàsica de dret laboral, que recull des de les modalitats més usuals de contractació fins a l’estructura del salari o els drets en matèria de formació.

Feu clic per veure:
- la guia bàsica de dret laboral (en català)
- la guia bàsica de dret laboral (en castellà) que inclou l'Estatut dels Treballadors

Material i imatge de la campanya d'eleccions

Puny de CCOO de Catalunya
Amb tu tenim la força!
Megàfon

Feu clic per veure tots els materials i la imatge de la campanya d'eleccions sindicals (apartat 6) en diferents formats.
També podeu veure el manual d'identitat gràfica de CCOO de Catalunya per a la campanya d'eleccions sindicals

Cartells de la campanya d'eleccions sindicals 2018-2019

Cartell de CCOO de Catalunya per a les eleccions sindicals

Tríptics informatius per a delegats i delegades