Acció Jove – Joves de CCOO ens posicionem en contra de la reforma laboral exposada pel Govern

“ALERTA! Treballadors a preu de saldo”

Les mesures presentades avui pel nou Executiu no serviran per crear ocupació, generaran més atur i més precarietat

L’atur a Espanya entre els menors de 25 anys és del 48,56% (un 47,93% a Catalunya), el general és del 22,85% a tot l’Estat i un 20,50% a Catalunya. A Europa, és del 10,4%, un 22,1% entre el menors de 25 anys. Catalunya i Espanya dupliquen la taxa d’atur, però aquest fet no és nou. Ja en èpoques de bonança, Catalunya i el conjunt de l’Estat espanyol duplicaven el nombre d’aturats de la Eurozona.

Aquí, l’atur no respon a la conjuntura econòmica i financera, és una qüestió estructural. És conseqüència directa del model productiu que tenim. És per aquest motiu que és tan fals i tan absurd afirmar que les reformes laborals poden, en alguna mesura, generar ocupació.

El Govern té tota la legitimitat per legislar, però ja és un missatge molt clar que en cap moment hagi tingut cap voluntat de seure en una taula i intentar negociar amb els agents principals del mercat de treball. Les reformes laborals que s’han aprovat sense el consens dels agents socials han sigut sempre un fracàs, i aquesta també ho serà.

A més, sembla que el Govern posi en dubte la intel·ligència de tots nosaltres: com pretenen incentivar l’ocupació facilitant l’acomiadament i rebaixant-ne la seva quantia?

És una barbaritat, com també ho és fomentar les ETT perquè puguin actuar com a agències de col•locació i basar-ho tot en les deduccions i compensacions. L’anterior reforma laboral de l’Executiu socialista ja ho preveia, i el resultat ha sigut un desastre.

Caldrà veure amb detall la proposta de reforma, però dels anuncis que avui han fet la ministra i la vicepresidenta del Govern central, sí que podem dir que és un reforma que no incentiva la creació de llocs de treball, que facilita els acomiadaments des de tots els punts de vista, precaritza encara més i aprofundeix en la dualització.

Aquesta reforma consolida un model de relacions laborals caduc, antic i feudal on els treballadors no són considerats com a persones, sinó com a monedes de canvi.

Emplacem, doncs, el Govern central a no tirar endavant aquest reforma. Des del sindicat estudiarem la resposta que cal donar davant d’aquest nou atac als drets i al benestar dels treballadors i les treballadores.

Afilia’t! Contacta